استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

احیای فعالیتهای بنیاد ایران‌شناسی تبریز/درآمدزایی توسط بنیاد

خبرگزاری پانا:استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر احیای فعالیت‌های شعبه بنیاد ایران‌شناسی در تبریز، خواستار ارایه برنامه یک‌ساله از سوی هیئت امنای این بنیاد شد.

کد مطلب: ۲۸۸۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، اسماعیل جبارزاده در حاشیه بازدید از شعبه بنیاد ایران‌شناسی در تبریز و در نشستی که به منظور بررسی مشکلات این شعبه تشکیل شد، اظهار کرد: بنیاد ایران‌شناسی حاصل تلاش گذشتگان است و مسئولان فعلی این بنیاد نیز باید آثار ماندگاری برای آیندگان بر جای بگذارند.

وی ضمن تشکر از رئیس و اعضای هیئت امنای شعبه این بنیاد در تبریز، بررسی اعتبارات ملی بنیاد ایران‌شناسی و نحوه توزیع آن بین شعبات استانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت ارایه برنامه یک‌ساله از سوی هیئت امنا، می‌توانیم در خصوص اعتبارات و امکانات مورد نیاز بهتر تصمیم‌گیری کنیم.

جبارزاده همچنین امکان درآمدزایی توسط بنیاد ایران‌شناسی را قابل تامل دانست و گفت: باید این نگاه را داشته باشیم که اگر امکان کسب درآمد وجود دارد حتما از آن استفاده کنیم.

وی ضمن اعلام حمایت از فعالیت‌های بنیاد ایران‌شناسی، از دستگاه‌های اجرایی استان خواست این بنیاد را در انجام طرح‌های تحقیقاتی و تامین نیازهای خود یاری کنند.

رئیس شعبه بنیاد ایران‌شناسی در تبریز هم با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این شعبه، خاطرنشان کرد: بیش از پنج‌هزار سند تاریخی در آرشیو دیجیتالی این شعبه نگهداری می‌شود.

محمود رنجبر همچنین گردآوری بیش از 18 هزار مورد امثال و حکم آذربایجان، جمع‌آوری اطلاعات بیش از 800 فرهیخته استانی در بانک فرهیختگان و اهدای 858 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان را از دیگر اقدامات این بنیاد در آذربایجان شرقی ذکر کرد.

وی افزود: طرح پژوهشی مساجد دیرینه‌سال و کلیساهای استان و دانشنامه استان از جمله طرح‌های مطالعاتی در دست اقدام این بنیاد است.

استاندار آذربایجان‌شرقی پیش از این نشست از قسمت‌های مختلف شعبه بنیاد ایران‌شناسی در تبریز که در خانه تاریخی شربت‌اوغلی در خیابان ثقة‌الاسلام این شهر مستقر است بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت‌های آن آشنا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار