معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

گام نخست ساخت نظام اداری کارآمد شایسته گزینی است

خبرگزاری پانا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: گزینش اصولی افراد نخستین قدم برای ایجاد یک نظام اداری کارآمد است.

کد مطلب: ۲۸۵۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر سیدمحسن صادقی در نشست و دیدار هم اندیشی با کارگزاران گزینش با بیان اینکه دولت برای تحقق اهداف راهبردی خود به شکل منطقی و اصولی در تمام حوزه ها نیازمند نظام اداری کارآمد است، اظهار داشت: یکی از چالش های پیش روی نظام های اداری وجود ساختار خویشاوند سالاری و گزینشی و بکارگیری افراد بر اساس توصیه و یا سفارش ها است که این آفت از ورود افراد شایسته به نظام اداری جلوگیری می کند .
وی ادامه داد: گزینش صحیح، زمینه را برای ورود افراد نخبه و شایسته به سیستم اداری فراهم می کند .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اهداف عمده یی دولت یازدهم و به منظور حاکمیت قانون، گزینش باید اشراف کامل به قوانین داشته و زمینه ی ارتقای سطح آگاهی کارکنان هسته ی گزینش در بدو ورود و حین خدمت را فراهم کند .
صادقی نقش گزینش در توسعه و ارتقا سرمایه های انسانی کشور را فوق العاده مهم ارزیابی و تصریح کرد: گزینش با به کارگیری نیروی انسانی متخصص، در ساخت نظام اداری پاک، پاسخگو و چالاک سهم قابل توجهی دارد .
وی به معرفی مبانی عملی دولت یازدهم پرداخت و گفت: تحقق اصول حکمرانی خوب، اعتدال ساختاری، ارتقای سلامت اداری، چابک سازی و متناسب سازی دولت با وظایفش، شایسته سالاری و تقویت سرمایه های انسانی از جمله اصلی ترین مولفه های این مبانی محسوب می شوند .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نقش گزینشگران در تحقق این مبانی را مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: گزینش در شهرستان های ترکیبی استان طبیعتا با توجه به اسناد بالادستی، سیاست های کلی نظام و با نگاه ملی انجام می گیرد و سلائق فردی و شخصی درآن دخیل نیست .
صادقی با تاکید بر دقت در گزینش از افراد خانواده های آسیب دیده در چرخه ی جرائم، گفت: با توجه به این که مجازات در قانون شخصی و فردی است؛ این حوزه نیازمند دقت است .
وی نقش گزینش در ترویج فرهنگ صداقت، راستگویی و دیگر صفات اخلاقی را بسیار مهم دانست و گفت: در فرآیند گزینش و با در نظر گرفتن عقلانیت، اعتدال و سلامت روحی با توجه به نقش کارکنان دولت در تکریم ارباب رجوع ضرورت بسیار مهمی است .
علی اصغر رشید، مشاور استاندار در امور اجتماعی نیز در این جلسه به بیان اهمیت و حساسیت کاری هسته گزینش پرداخت و گفت: شاغلان در این حوزه باید برای انتخاب افراد به دور از نظرهای شخصی و بر مبنای اصل اعتدال و شایستگی تلاش کنند .
وی بر لزوم توجه به حق طلبی و عدالت در امر گزینش تاکید و خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) نیز میانه روی در حق و حفظ حرمت انسان ها در امر گزینش را مورد تاکید قرار داده اند .
اسدالله باطنی دبیر هیئت عالی گزینش کشور نیز هسته گزینش را مسئول جذب نیرو به دستگاه های دولتی معرفی کرد و گفت: باید مبنای عمل به گونه ای قرار گیرد تا زمینه ورود افراد سالم به دستگاه های دولتی فراهم شود .
وی لزوم تغییر در قوانین موجود کشور در صورت نیاز را ضروری دانست و افزود: کارکنان هسته گزینش ادارات باید در حین کار از آموزش های ضمن خدمت و دوره های آموزشی بهره ببرند .
حجت الاسلام والمسلمین ثقفی، معاون طرح و برنامه هیئت عالی گزینش کشور نیز در انتهای این نشست سخنانی را در اهمیت امر گزینش و جایگاه این بخش در ادارات بیان داشت .
گفتنی است؛ این جلسه با حضور 150 نفر از گزینشگران استان و رابطان گزینش در دستگاه های اجرایی در استانداری خراسان رضوی برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار