اعلام برنامه های اداره کل حمل ونقل وپایانه های البرزدردهه ایمنی راه ها

خبرگزاری پانا: دهه ایمنی که در سال جاری با عنوان دهه «ایمنی راه ها و مسئولیت های ما» نامگذاری شده است، فرصت مناسبی برای جلب توجه و مشارکت مردمی برای کاهش آسیب های ناشی از تصادفات و افزایش ایمنی سفر است که اداره کل حمل ونقل و پایانه های البرز نیز برنامه هایی را در این راستا، اجرایی می کند.

کد مطلب: ۲۷۸۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، قاسم باقری مدیرکل حمل و نقل وپایانه های استان البرز، با اعلام این مطلب افزود: با توجه به تعیین سال‌های 2011 تا 2020 به عنوان دهه ارتقای ایمنی حمل و نقل در مجمع عمومی سازمان ملل، كارگروه امور اجتماعی، آموزشی و فرهنگ ایمنی کمیسیون راه های کشور با هدف مورد توجه قرار دادن موضوع ایمنی در نزد افكار عمومی و تقویت همكاری مردم و دولت در موضوع ایمنی راه ها، 14 لغایت 25 آبان را به عنوان «دهه ایمنی راه ها و مسئولیت های ما» نامگذاری کرده است .
وی افزود: در راستای برنامه های این دهه، این اداره کل در روز 17 آبان ماه، مانور سفر ایمن با وسایل حمل ونقل عمومی را با همکاری تشکل های صنفی بخش حمل ونقل مسافر استان، در پایانه شهید کلانتری برگزار خواهدکرد، همچنین در روز 21 آبان ماه پل عابر پیاده در جاده قزلحضار با حضور مسولین منطقه افتتاح خواهد شد.
باقری، برگزاری همایش ارتقای ایمنی راکبان موتور سوار در مشکین دشت فردیس و توزیع کلاه ایمنی و بسته های آموزشی و فرهنگی بین موتور سواران در روز 25 آبان ماه را، از دیگر برنامه این اداره کل برای این دهه ذکر کرد و افزود : در این دهه تمام اقشار و استفاده کنندگان از بخش حمل ونقل و راه مورد توجه قرار گرفته اند و برنامه های متناسب با هر قشر اجرایی می شود که افتتاح پل عابر پیاده برای افزایش ایمنی عابران و همایش ارتقای ایمنی موتور سواران برای ایمنی و آموزش بیشتر راکبان موتور در نظر گرفته شده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان البرز، در نظر گرفتن تخفیف 10 درصدی برای مسافران اتوبوس های بین شهری در روز 17 آبان ماه، ارائه تخفیف معاینه فنی به دارندگان وسایل نقلیه عمومی بین شهری در روز 18 آبان ماه، انجام اقدامات فرهنگی برای آگاه سازی مردم نسبت به مخاطرات ناشی از کم توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و ... از دیگر اقدامات این اداره کل برای این دهه می باشد.

گفتنی است روزهای دهه ایمنی راه ها و مسؤلیتهای ما با عناوینی از جمله فرهنگ عمومی و ایمنی ، امداد و نجات در راه ، آموزه های دینی و ایمنی ، سفر سالم با وسایل حمل و نقل عمومی ، راه و خودرو ایمن ، دانش آموزان و ایمنی ، مشاركت مدنی ، عابران پیاده و ایمنی ، موتور سیكلت سواری ایمن ، خانواده و ایمنی ، بهداشت جسم و روان و ایمنی و یادمان قربانیان سوانح رانندگی نام گذاری شده است. که هر یک از دستگاه ها و نهاد های مرتبط با ایمنی به فراخور وظیفه، برنامه هایی را اجرایی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار