مسئول بسیج دانش آموزی استان فارس:

اجرای بیش از50 هزار برنامه همزمان با هفته بسیج‌ دانش آموزی در فارس

خبرگزاری پانا: مسئول بسیج دانش آموزی استان فارس گفت: بیش از 50 هزار برنامه همزمان با هفته بسیج‌ دانش آموزی در بیش از چهار هزار واحد مقاومت در سراسر استان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۲۷۵۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سرگرد پاسدار محمدجعفر دوستدار بیان کرد: تعمیق ارزش‌ها، تمرین مسئولیت‌پذیری، تقویت نشاط و ارتقاء عمل سازمانی مهمترین اهداف این سازمان است.

وی مخاطب‌محوری و کیفیت‌بخشی را مهمترین برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس ذکر و خاطرنشان کرد: امسال مسئولیت بسیج دانش‌آموزی در دبیرستان‌ها به خود دانش‌آموزان واگذار شده است.
دوستدار گفت: در زمان جنگ سخت 36 هزار دانش‌آموز ندای رهبر خود را لبیک گفته و استان فارس نیز 3 هزار شهید دانش‌آموز را به انقلاب تقدیم کرده است.
وی با بیان اینکه امروز این شهدا برای ما افتخار هستند، افزود: در فضای امروز جامعه، دانش‌آموزان مورد هجمه جنگ نرم قرار گرفته و دشمنان این موضوع را درک کرده و متأسفانه برخی مسئولان ما از جنگ نرم در محیط دانش‌آموزی و از ظرفیت عظیم دانش‌آموزی غفلت کرده و برخی بودجه‌های کشور برای مسائلی که چندان ضرورتی ندارد در نظر گرفته می‌شود.
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس با اشاره به اهداف سازمان بسیج دانش‌آموزی، خاطرنشان کرد: این سازمان با گسترش و تعمیق ارزش‌ها سعی در کمک به فضای آموزش و پرورش داشته و سند تحول آموزش و پرورش با استفاده از مطالبات راهبردی در سطح ملی تدوین شده و شامل 46 خصوصیت و ویژگی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.
دوستدار با بیان اینکه هدف از تدوین این سند آماده‌کردن دانش‌آموزان برای ورود به جامعه و مسئولیت‌پذیری است، تصریح کرد: تقویت نشاط و هویت ملی، دینی، فردی و عزت نفس از اهداف این سازمان بوده و تبیین اصول حاکم بر بسیج در این سازمان در دستور کار قرار دارد.
وی با تأکید بر اینکه نظام به بسیج و بسیج به کیفیت نیاز دارد، بیان کرد: تمرکززدایی و مخاطب‌محوری از دیگر اصول این سازمان بوده و سال گذشته بسیج دانش‌آموزی استان فارس پرچم‌دار واگذاری مسئولیت به دانش‌آموز دبیرستانی بوده و دوره دانش‌آموزی تمرین مدیریت و مسئولیت‌پذیری و دوره دانشجویی دوره تکمیل آن است و سبب می‌شود این دانش‌آموزان زمان مدیریت واقعی و مسئولیت واقعی آزمون و خطای کمتری داشته باشند.
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس با اشاره به برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج دانش‌آموزی، اظهار کرد: طراحی نوشت‌افزار ایرانی با تدوین مطالبی مفید در دفاتر برای دانش‌آموزان و طراحی سررسید دانش‌آموزی با عنوان کوله‌پشتی در راستای تلاش برای آموزش سبک زندگی و تدوین 50 مهارت در این سررسید از جمله فعالیت‌‌های این سازمان بوده و همه اینها خاص و بومی استان فارس است که در کشور مطرح شده است.
دوستدار با بیان اینکه مرکز تولید محتوا برای دانش‌آموزان و امکان ایجاد ارتباط با یکدیگر در این فضا با آدرس WWW.BDFARS.IR راه‌اندازی شده، افزود: از سال گذشته فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی یک دانش‌آموز است و این مرکز با هدف غنی‌سازی محتوای مطالب خاص دانش‌آموزان طراحی و راه‌اندازی شده ،رادیو شهاب در هفته بسیج دانش‌آموزی راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به چاپ و انتشار کتاب اسوه‌های تشکیلاتی که خاص شهدای دانش‌آموز شاخص کشور است، گفت: این کتاب در قالب مطالبی کوتاه و فشرده و در راستای الگوگیری دانش‌آموزان تهیه شده است.
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس با بیان اینکه در این سازمان مجموعه‌ای با عنوان یک فنجان کتاب تولید شده، خاطرنشان کرد: سرانه مطالعه کشور زیبنده فرزندان این مرز و بوم نیست و این مجموعه به صورت هفتگی تولید شده و هر هفته یک کتاب به صورت کلیپ تصویری برای دانش‌آموزان تهیه می‌شود.
دوستدار با اشاره به لزوم آموزش سبک زندگی به دانش‌آموزان، تصریح کرد: نخستین مجموعه تعلیم و تربیتی با سخنرانی‌های کوتاه و در حد 5 دقیقه‌ای حجت‌الاسلام حدائق، استادیار حلقه‌های صالحین بسیج دانش‌آموزی، تهیه و در مدارس استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی استان فارس مسابقه‌ای علمی در سطح ایران طراحی کرده، عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیج دانش‌آموزی در تمام مقاطع تحصیلی حضور دارد، این رقابت علمی در مقطع ابتدایی به ابتکار این سازمان و با حضور 250 هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس با اشاره به اینکه لیگ علمی پایا از دیگر رقابت‌های منحصربه‌فرد بسیج دانش‌آموزی است، اظهار کرد: در این رقابت دانش‌آموزان در قالب گروه‌های 5 نفره به رقابت علمی می‌پردازند و یک هزار و 270 تیم در مرحله شهرستانی شرکت کرده که از این تعداد 39 تیم به مرحله استانی و 7 تیم به مرحله کشوری راه یافتند.
دوستدار با بیان اینکه طرح مسجد دانش‌آموزی از دیگر طرح‌های این سازمان است، افزود: مسجدی در میدان شهرداری شیراز به عنوان پایلوت این برنامه در نظر گرفته شده و در این طرح کارکردهای مختلف مسجد که به فراموشی سپرده شده، احیا می‌‌شود.
وی شعار هفته بسیج دانش‌آموزی را "دانش‌آموز بسیجی، طلایه‌دار بصیرت حسینی"، عنوان کرد و گفت: برنامه‌های این هفته از 7 آبان آغاز شده و تا 13 آبان ادامه یافته و در هفته بسیج دانش‌آموزی در استان بیش از 50 هزار عنوان برنامه در بیش از 4 هزار واحد مقاومت اجرا می‌شود.
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس برخی عناوین برنامه‌های این هفته را تجدید میثاق با امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهدا با حضور در گلزار شهدا، حضور سازمان‌یافته دانش‌آموزان در نمازجمعه، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و غیره عنوان و خاطرنشان کرد: در این هفته نشست معرفتی و بصیرتی فرماندهان واحدها، همایش مربیان آمادگی دفاعی، دیدار با خانواده‌های شهدای دانش‌آموز، راه‌اندازی هیئت‌های دانش‌آموزی و برگزاری سوگواره و عزاداری امام حسین(ع) در مسیر 13 آبان و مسابقه نقاشی ویژه دانش‌آموزان ابتدایی با موضوع اسرائیل رژیم کودک‌کش نیز برگزار می‌شود.
دوستدار با بیان اینکه برای دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان مسابقه شهرآورد علمی نخبگان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این مسابقه که با شیوه‌ای نوین و جدید اجرا می‌شود دانش‌آموزان در 5 رشته شرکت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار