سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت و گو با پانا مطرح کرد:

توسعه اکتشاف میادین مشترک نفت در برنامه ششم/طرح جامع انرژی سال 94 آماده می شود

خبرگزاری پانا: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح جامع انرژی را در سال 94 تهیه می کنیم و لازم است برنامه ششم توسعه تحرکات بیشتری در حوزه اکتشاف نفت در میادین مشترک داشته باشد.

کد مطلب: ۲۶۴۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا، از نهایی شدن سند راهبرد انرژی در قالب کارگروه طرح جامع انرژی خبر داد و گفت: این سند راهبردی را به شکل طرح جامعه انرژی تنظیم کردیم و در نهایت سند راهبرد می بایست طبق احکام قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور در حوزه انرژی به مجلس ارسال می شد.

وی ادامه داد: در سال اول برنامه دولت مکلف بود تا سند راهبرد انرژی را به مجلس ارائه می کرد تا بر اساس مصوبه مجلس بتوانیم طرح جامع انرژی کشور را تدوین کنیم اما با تأخیر قابل توجه هم اکنون پیش نویس سند راهبرد در دولت نهایی شده است.

نماینده مردم زرند در مجلس یادآور شد، کمیسیون های مربوط به سند راهبر انرژی این مهم را در دست بررسی دارند و نماینده معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور که در جلسه کارگروه طرح جامع انرژی حضور داشت، اظهار کرد که این تا پایان مهر این لایحه به مجلس می آید و با این اقدام در سال 94 طرح جامع انرژی کشور قطعی می شود.

امیری در مورد آغاز کارهای کارشناسی برنامه ششم توسعه عنوان کرد: در نظر داریم تا مسأله انرژی را در این برنامه پنج ساله مطابق پیگیری های کمیسیون انرژی در برق، آب و نفت و گاز با همراهی به موقع دولت مورد توجه قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: قطعا در برنامه ششم احکامی باید در حوزه های مختلف انرژی از جمله اکتشافات نفت و گاز برای افزایش تحرکات اجرایی داشته باشیم تا در میادین مشترک اتفاقات جدیدی را رقم بزنیم و امور را تسریع کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی افزود: به نظر می رسد طرح های بالادستی در صنایع نفت و گاز باید ملاحظاتی صورت گیرد و در مورد انرژی ما هنچنان طرح جامع انرژی کشور و مشخص کردن یک نهاد سیاست گذار در انرژی کشور را مورد نظر داریم چرا که انرژی کشور نیاز به سرمایه گذار دارد و فکر می کنم ضروری است در برنامه ششم توسعه برای این مهم راهکاری در نظر گرفته شود.

امیری تصریح کرد: انرژی کشور به سیاست گذاری نیاز دارد تا مقوله های مختلف در این حوزه کلیدی مدیریت شود و این نیازمند مرکزیت و ثباتی است تا با تغئیر دولت ها، تغییر نکند و احکام و خروجی های این نهاد لازم الاجرا برای دولت ها باشد و مجلس اجرای این سیاست ها را تسهیل و تسریع کند.

وی به مقوله مدیریت مصرف انرژی نیز اشاره کرد و افزود: در این مقوله نیز اهمیت توجه با رویکرد کلان و آینده نگر و جامع کاملا محسوس است و این مهم باید در تمام مقوله ها مورد توجه باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار