استاندار اردبیل:

اردبیل قطب تولید گیاهان دارویی می شود

خبرگزاری پانا: استاندار اردبیل گفت: با توجه به موقعیت خاص و منحصر بفرد، استان اردبیل می تواند قطب تولید گیاهان دارویی در کشور شود.

کد مطلب: ۲۶۴۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، مجید خدابخش در دیدار با رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل روی آوردن به تولید گیاهان دارویی را نیاز اصلی استان دانست وافزود: باید تحقیقات علمی و پژوهشی در راستای توسعه گیاهان دارویی انجام شود تا انجام کارها در این زمنیه با موفقیت شایسته و مثبت همراه باشد.

وی از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای تولید گیاهان دارویی در شهرک صنعتی اردبیل خبر داد و اظهار کرد: توسعه گیاهان دارویی از اولویت های بسیار مهم در استان است که با توسعه این بخش می توان رونق اقتصادی و اشتغالزایی را در منطقه شاهد بود.

خدابخش با تشریح نقش تحقیقات علمی و پژوهشی در حوزه جهاد دانشگاهی بیان کرد: باید با استفاده از اساتید مجرب دانشگاه برای آموزش در راستای تولید گیاهان دارویی گام های اساسی برداشته شود تا بتوان در این مسیر به روش های علمی و پژوهشی عمل کرده و سبب افزایش بهره وری در این بخش شد.

وی با تاکید بر نقش جهاد دانشگاهی در ایجاد ارتباط با صنعت گفت: جهاد دانشگاهی می تواند ارتباط دانشگاه و صنعت را در راستای توسعه صنعت استان افزایش دهد و باید برنامه ها راهبردی در این زمینه انجام شده و در این مسیر گام های اساسی برداشته شود.

استانداراردبیل با اشاره به قابلیت استان در تولید فندق گفت: توسعه گشت فندق نیازمند ایجاد کارخانه بزرگ است تا با ایجاد این کارخانه بتوان زمینه گسترش کشت این محصول را در منطقه فراهم کرد.

وی بیان کرد: فندق محصولی با مصرف آب کم و مقاوم در برابر سرما است باید بر تحقیقات علمی و پژوهشی، تبدیل و ایجاد کارخانه این محصول در استان مورد توجه قرار گیرد.

خدابخش از تولید پسته و زغفران در بخش ارشق خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون پسته کشت شده در منطقه ارشق مشگین شهر برای فروش به بازار استان عرضه شده است.

وی از خرید زمین برای تولید دارو از ذرت در استان خبر داد و گفت: سرمایه گذار برای ایجاد این مرکز تولید در استان اعلام آمادگی کرده که با انجام مذاکرات و توافق با این سرمایه گذار شاهد راه اندازی مرکز تولید دارو از ذرت در استان اردبیل خواهیم شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار