معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غرب

3800 محدوده معدنی در کالک استان ساماندهی و به روز رسانی شده است

خبرگزاری پانا: معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 3هزار و 800 محدوده معدنی در سامانه اطلاع‌رسانی محدوده های معدنی آذربایجان غربی ساماندهی و بروز رسانی شده است.

کد مطلب: ۲۶۳۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اکبر طاهری با بیان اینکه طرح ساماندهی و به روز رسانی ثبت محدوده‌های معدنی کشور از سه سال گذشته آغاز شده است، گفت: آذربایجان غربی با توجه به تراکم محدوده‌های معدنی و پیگیری‌های انجام شده جزو نخستین استان‌های کشور در شروع طرح بوده و بر اساس آن 3 هزار و 800 محدوده معدنی در کالک استان ساماندهی و به روز رسانی شده است.


وی اضافه کرد: پیش از راه اندازی این سامانه، محدوده‌های معدنی در خواستی متقاضی به صورت دستی روی کالک (نقشه‌) کاغذی ترسیم می‌شدند که علی رغم رعایت کلیه ضوابط و مقررات و اولویت ها در ثبت این محدوده ها، باز هم مشکلاتی در این زمینه به وجود می‌آمد.


طاهری خطای چشمی، لرزش دست در انتقال محدوده معدنی بر روی نقشه و تاخیر به وجود آمده در اعلام پاسخ بررسی محدوده‌های ترسیمی در نقشه را ازبرخی محدودیت‌های روش‌های سنتی برشمرد و افزود: با راه‌اندازی این سامانه احتمال وجود این خطاها از بین می‌رود.


معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از این پس تمام محدوده های معدنی ثبت شده در استان از مرحله پذیرش تقاضا تا صدور پروانه بهره برداری و حتی سینه کارهای احداث شده در مرحله بهره برداری طی 7 مرحله از طریق این سامانه پیگیری می شود.


وی یادآورشد:متقاضی مربوطه می‌تواند با وارد کردن مختصات مورد نظر، از وضعیت محدوده مربوطه مطلع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار