مدیر دفتر حقوقی املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

حمایت قضایی از فرهنگیان، یکی از دغدغه های این نهاد است

خبرگزاری پانا: خبرگزاری پانا: مدیر دفتر حقوقی املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش گفت: وضعیت املاک در آموزش و پرورش در حال حاضر در شرایط خوبی دارد.

کد مطلب: ۲۶۲۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

"فریدون واسعی" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری پانا ، در رابطه با وضعیت املاک در آموزش و پرورش گفت: وضعیت املاک در آموزش و پرورش در حال حاضر در شرایط خوبی می باشد و حالت عادی دارد و این بجهت تلاشهای همکاران و کارشناسان حقوقی در استانها و پی گیریهای مستمر در ستاد می باشد.

واسعی با اشاره به دارا بودن رتبه ی دوم برای آموزش و پروش از لحاظ اخذ سند در میان دیگر وزارتخانه ها اظهار داشت: در حال حاضر 96000 ملک در تصرف آموزش و پرورش میباشد که بخش عمده ای از این املاک متعلق به خود آموزش و پرورش بوده و تنها بحثی که در مورد بقیه وجود دارد بحث مستند سازی می باشد که حدود 45000 قطعه مستند سازی انجام شده و مابقی طبق زمانبندی مصوب ،سالی 7000 سند قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در رابطه با املاک اختلافی موجود، بخش زیادی با همکاری مجتمع اقصادی کمیته امداد حضرت امام سر و سامان داده شده و موارد مربوط به بنیاد شهید و تامین اجتماعی و ... در دست اقدام می باشد.و این در حالی است که املاک متعلق به خود دولت، طی مصوبه ای توسط هیات وزیران در سال 85 به نام آموزش و پرورش به عنوان فضاهای آموزشی و اردوگاهی استفاده می شود.

واسعی با اشاره به قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش و عنوان کردن 5 درصد شهرداریها مطابق بند 3 از ماده 13 این قانون بعنوان یکی از منابع در آمد این شوراها افزود: بر خلاف تصور برخی از افراد که این 5 درصد را عوارض محسوب می کنند این 5 درصد شاخص بوده و بخشی از عوارض و مالیات دریافت شده می باشد که بر اساس سیاست مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش که مشارکت همه ی دستگاهها را مد نظر قرار داده بعنوان درآمدی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

واسعی حمایت قضایی از فرهنگیان را از وظایف اصلی این نهاد اعلام کرده و یاد آورشد: در رابطه با مشکلات قضایی فرهنگیان عزیزشامل حضور در دادگاه،مشاوره حقوقی،تهیه دادخواست و لایحه دفاعیه از مصادیق حمایت قضایی بوده و سالانه شامل 15000 تا 25000 مورد می باشد.

وی در پایان، در رابطه با ادعای اداره کل اوقاف مبنی بر در اختیار گرفتن این ملک بعنوان امامزاده از سه سال پیش اقدامات قضائی در جهت حفظ این مکان ارزشمند بعنوان اولین دبیرستان زنجان صورت گرفته و امیدوار هستیم که مشکل را حل نماییم.

خبرنگار افتخاری: خدیجه کامیاب

انتهایپیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار