رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس:

مدارس فارس در روز جهانی جهانگردی میزبان راهنمایان گردشگری می شوند

خبرگزاری پانا: رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس از اعزام راهنمایان گردشگری به مدارس فارس همزمان با روز جهانی جهانگردی ( 5مهرماه ) خبرداد.

کد مطلب: ۲۶۲۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، امیرسبوکی گفت : با هماهنگی های بعمل آمده بین اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس و سازمان آموزش و پرورش استان تعدادی از راهنمایان گردشگری در صفوف صبحگاهی برخی از مدارس حضور یافته و با ارائه توضیحاتی دانش آموزان را با صنعت گردشگری ، ترویج فرهنگ گردشگر پذیری و پتانسیل های گردشگری استان آشنا مینمایند.
رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس با اشاره به اینکه هدف ازاجرای این برنامه که سالیان پیش درقالب زنگ گردشگری برگزار می شده است ایجاد فرصتی برای آشنا سازی نسل های آینده با داشته های فرهنگی وصنعت گردشگری میباشد گفت راهنمایان ضمن سخنرانی برای دانش آموزان با برگزاری مسابقاتی بین دانش آموزان این روز را گرامی خواهند داشت .
وی در ادامه از دیگر برنامه های مشارکتی آن انجمن با معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس به مناسبت روز جهانی جهانگردی ( 5 مهرماه ) را استقرار راهنمایان گردشگری در اماکن زیارتی و سیاحتی استان اعلام کرد .
سبوکی گفت : این اقدام در راستای آشناسازی بیش از پیش مردم با داشته های ارزشمند تاریخی، فرهنگی ومذهبی استان صورت گرفته و در طی آن راهنمایان گردشگری به صورت رایگان توضیحات تخصصی را به بازدید کنندگان ارائه خواهند کرد .
وی بااشاره به اینکه استقرار راهنمایان در اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی استان تنها در روز 5 مهر ماه ( روز جهانی جهانگردی ) جهت ارائه خدمات به صورت رایگان صورت می گیرد گفت : طرح استقرار راهنمایان گردشگری برای نخستین بار در فارس شکل گرفت و هم اکنون راهنمایان در اماکنی چون تخت جمشید ، پاسارگاد ، حافظ ، سعدی و ارگ کریم خانی به طور دائم مستقر و بازدید کنندگان را راهنمایی می کنند .
سبوکی راهنمایان گردشگری را از افراد تاثیر گذار در حوزه فرهنگ دانست و گفت : راهنمایان معرفان فرهنگ و تاریخ غنی این مرزو بوم و الگوی آداب ، سنن ، اخلاق و منش مردم ما در انظار گردشگران داخلی و بویژه خارجی می باشندو ضرورت دارد که با مطالعه مستمر ، تحقیق و پژوهش و به روز رسانی اطلاعات بتوانند خدمات مطلوب تری را به علاقمندان ارائه کنند .
به گزارش پانا برنامه های روز جهانی جهانگردی در فارس با مشارکت این اداره کل وبخشهای خصوصی وصنوف گردشگری استان از 4 مهرماه آغاز می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار