هدیه شهدای گمنام به سردار آزادی

خبرگزاری پانا: در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، هدیه شهید گمنام در دستان سردار آزادی نشست

کد مطلب: ۲۵۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مراسم تودیع و معارفه سردار عبدالرضا آزادی، فرمانده سابق سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان و معاون جدید سازمان بسیج برگزار شد .

در پایان این مراسم مدیران هریک از سازمان‌ها، نهادها و مؤسسات به فراخور سلیقه و ذائقه خود لوح تقدیری به همراه یک هدیه به پاس قدردانی از زحمات سردار آزادی به ایشان اعطا کردند .

آن چه در این میان ذهن حاضران را به خود جلب کرد اعطای یک هدیه‌ معنوی توسط مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان بود که به نمایندگی از ستاد کنگره شهدا، کمیته جست‌و‌جوی مفقودان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به سردار داده شد .

این هدیه معنوی چیزی نبود جز تسبیح یکی از شهدای گمنام منطقه عملیاتی جنوب کشور .

تسبیحی که مدت‌ها با این شهید بزرگوار همراه بوده، با دستان او ذکر گفته و شاید با همین تسبیح از خدا اذن شهادت و دیدار معبود را گرفته است... و شاید این تسبیح گنجینه اسرار شهیدش باشد، شاهد شب‌بیداری‌هایش و مناجات‌های شبانه‌اش ....

شاید این تسبیح پیام‌آور نفس‌های قدسی شهدا و معنویت چشمان آنان است، شاید با بغض نشسته در گلوی شهیدش آشنا باشد و بسیاری شایدهای عاشقانه و عارفانه دیگر .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خصوص اعطای این هدیه ارزشمند معنوی اظهار کرد: این تسبیح متعلق به یکی از شهدای گمنام است که به پاس خدمات ارزشمند فرهنگی و معنوی سردار آزادی به ایشان اعطا شد .

محمدجعفر زمردیان با بیان اینکه این تسبیح با خاک کنار پیکر این شهید گمنام یکی شده بود، گفت: پوسیدگی نخ تسبیح و در هم آمیختگی آن با خاک باعث شده بود دانه‌های تسبیح حالت یک مهر را به خود بگیرد .

به گفته وی بچه‌های گروه تفحص در حین خارج کردن تسبیح، آن را با خاک عجین شده‌اش خارج کرده و تحویل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دادند که امروز این شیء ارزشمند در دستان سردار آزادی جای گرفت .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس استان در پاسخ به اینکه چرا چنین هدیه‌ای را برای ایشان در نظر گرفته، اظهار کرد: نزدیک به یک ماه بود فکرم مشغول خرید هدیه‌ای در خور سردار آزادی بود، چرا که ایشان به عنوان یک مرد بزرگ همواره بر اساس اخلاق‌مداری و متواضعانه خدمات قابل توجهی را به استان ارائه کرده بودند .

وی ادامه داد: یک روز نیز به قصد خرید یک تابلوفرش برای ایشان عازم شدم اما در راه جرقه این فکر در ذهنم زده شد .

زمردیان با بیان اینکه شهدا زنده هستند و بر اعمال و رفتار ما مراقبت می‌کنند، افزود: می‌شود گفت که بارقه این فکر توسط صاحب این تسبیح بر ذهنم وارد شد و این هدیه ارزشمند معنوی هدیه شهید گمنام به سردار آزادی باشد .

وی در ادامه با بیان اینکه سردار آزادی از این پس به عنوان معاون فرهنگی بسیج مستضعفین به ایفای مسئولیت خواهد پرداخت، اضافه کرد: این هدیه معنوی و با ارزش به سردار آزادی در مسئولیت جدیدش، می‌تواند پیام‌های بزرگی با خود داشته باشد .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه شهدا همیشه ما را در به سرانجام رساندن مطلوب کارها یاری‌ کرده‌اند، افزود: به طور قطع دارنده این هدیه ارزشمند مورد تفقد خاص این شهید گمنام قرار گرفته و به لطف خدا همواره یادش همراه با سردار آزادی خواهد بود .

وی با بیان اینکه سردار آزادی نقش تعیین‌کننده‌ای در برگزاری کنگره‌ شهدا در همدان داشته و در راه دفاع از آرمان‌های آنان از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده‌ است، ادامه داد: ایشان همواره موجب نزدیک شدن دل‌ها و افزایش اخوت و اتحاد بین مسئولان بودند و در پیشرفت فرهنگی استان پیشگام بوده‌اند .

زمردیان در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه این هدیه ارزشمند توسط استاندار همدان به سردار آزادی داده شد، تأکید کرد: سردار سلامی، جانشین فرماندهی سپاه پاسداران نیز در این مراسم حضور داشتند که به محض مشاهده این هدیه معنوی، اشک در چشمانش حلقه زد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار