دوندگان کاروان جاده ولایت وارد استان فارس شدند

خبرگزاری پانا: دوندگان کاروان جاده ولایت استان خراسان رضوی که فعالیت خود را یکم شهریور ماه از شلمچه آغاز کرده بودند در میان استقبال مردم و مسوولان شهرستان اقلید وارد این شهر شدند.

کد مطلب: ۲۵۳۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، در این آیین 50 تن از دوندگان فارس که برای نخستین بار با حمل پرچم حضرت شاهچراغ(ع) از حرم مطهر احمد ابن موسی(ع) حرکت خود را به سمت کاروان جاده ولایت آغاز کرده بودند در شهرستان اقلید به این کاروان پیوستند.
امام جمعه اقلید ضمن خوش آمد گویی به کاروان جاده ولایت اظهار داشت: برای استان فارس و شهرستان اقلید بودن در مسیر عبورحضرت امام رضا (ع) منشاء خیر و برکت است.
حجت الاسلام محمد صادق طالبی افزود: امسال حرکت بسیاری خوبی از طرف اداره کل ورزش و جوانان فارس صورت گرفت که آن حمل پرچم شاهچراغ (ع)بود تا به وسیله کاروان جاده ولایت این پرچم تقدیم حضرت رضا(ع)در خراسان ر ضوی شود.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس که خود در معیت کاروان حضرت شاهچراغ(ع) به کاروان جاده ولایت پیوست طی سخنانی ضمن خیرمقدم به دوندگان جاده ولایت ابراز داشت: خوشحالیم در جای که قدمگاه امام هشتم شیعیان است کاروان جاده ولایت را بدرقه کردیم.
سید غلامرضا کمانه عنوان کرد: از دوندگان جاده ولایت انتظار داریم سلام و پیام جامعه ورزش فارس را به آن امام بزرگوار برسانند چراکه ورزش با معنویت همراه است.
وی اضافه کرد: امسال حرکت جدیدی را آغاز کردیم به گونه ای که دوندگان فارس با حمل پرچم شاهچراغ(ع) به سمت اقلید حرکت کردند تا این پرچم را که در طول تاریخ شاهچراغ نتوانست به برادر خود تحویل دهد ، به امام رضا(ع) برسانند.
سرپرست کاروان جاده ولایت نیز گفت:این کاروان در پنجمین سال برگزاری این همایش از یک شهریور ماه فعالیت خود را از شلمچه(قدمگاه امام رضا در بدو ورود به ایران) آغاز کرد و پس از شش روز به شهرستان اقلید در استان فارس رسید.
صالح نژاد ضمن تقدیر از همکاری خوب مسئولان استان خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد ، عنوان کرد:استقبالی که در شهرستان اقلید از کاروان جاده ولایت صورت گرفت بی نظیر بود و به همین دلیل باید از امام جمعه، مدیرکل و جوانان فارس و مردم این شهرستان تقدیر کرد.
وی ابراز داشت: دوندگان فارس با حمل پرچم شاهچراغ این دو برادر بزرگوار را به هم ارتباط دادند و مانیز پیام جامعه ورزش و جوانان فارس را در روز تولد علی ابن موسی الرضا (ع) تقدیم ایشان خواهیم کرد.
براساس اسناد موجود،سرزمین کنونی شلمچه، نقطه ای بوده که کاروان امام رضا (ع) هنگام حرکت از مدینه به سوی مرو از آن به داخل خاک ایران پای گذارده است و همین مساله باعث شد این نقطه مرزی از قدیم نزد مردم خوزستان بویژه عرب زبان ها از اعتبار خاصی برخوردار باشد به نحوی که این شهر، نخستین منزلگاه و همزمان قدمگاه حضرت در ایران زمین محسوب می شود.
استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد و خراسان جنوبی همان مسیری است که امام رضا ( ع ) در هنگام ورود به ایران برای رسیدن به مشهد مقدس آن را طی کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار