پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به مناسبت روز پزشک و داروساز

خبرگزاری پانا: آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی طی پیامی روز پزشک و داروساز را تبریک گفت.

کد مطلب: ۲۵۰۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی طی پیامی روز پزشک و داروساز را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

ایران اسلامی بعنوان مهد علم و تمدن ، همواره اسطوره های بزرگی را در عرصه دانش بویژه علم پزشکی بخود دیده است که نام و خاطره آنها بدلیل خدمتشان به انسانها در جهان ماندگار شده است .

شهریور هر سال با زاد روز حکیم نامدار ایرانی شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک آغاز می شود تا یادآور سپید جامگانی باشد که با علم و دانش و در اوج فروتنی ، درد و رنج بیماری را از جان انسانها دور می کنند و چه سعادتمند هستند پزشکانی که بیرق علم ممدوح را بر قله وجود خویش برافراشتند و نوع بشر را در رفع آلام جسم و جان تنها نگذاشتند .

در پیشینه تاریخی و در فرهنگ عمومی و باور اجتماعی مردم سرزمین کهن ایران اسلامی همواره طبابت و طبیب از قداست و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است تا بدان اندازه که طبیب مظهر اسم شریف محیی و احیاگری معرفی شده است چرا که پزشکان علاوه بر بهره مندی از اندوخته های گرانسنگ علمی ، در باب معالجه بیماران آراسته به ارزشهای انسانی و متعالی بوده و از منزلت و احترام ممتازی برخوردارند .

این ارج و ارزش از آنجایی است که وی واسطه کسب شفای الهی است . او در تلاقی بی مثال دانش و کرامت ، در جلوه گاهی ایستاده که می تواند نشانه عالی علم و ایمان باشد .

با ابلاغ سیاستهای کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری در آغازین روزهای سال اقتصاد و فرهنگ ، با عزم ملی و مدیریت جهادی و همچنین اراده و عزم راسخ دولت تدبیر و امید توجه جدی به مقوله سلامت گردیده است و امروز شاهد اجرای طرح تحول نظام سلامت در میهن اسلامی هستیم که چشم اندازی روشن از توسعه در کشورمان را متجلی ساخته است بی شک نیل به ارتقای سلامت ، نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی دست اندرکاران حوزه سلامت ، جامعه علوم پزشکی و بویژه شما طبیبان محترم دارد .

لذا بر خود فرض می دانم از تلاشهای ارزنده شما تقدیر نمایم و بدینوسیله با دلی مملو از احترام و سپاس و تقدیر خالصانه ، اول شهریور زاد روز حکیم نامدار ابوعلی سینا ، روز پزشک و پنجم شهریور زاد روز دانشمند بزرگ محمد بن زکریای رازی ، روز داروساز را به کلیه همکاران محترم تبریک عرض می نمایم و تداوم بهروزی و سربلندی شما را از خداوند متعال خواستارم .

هماره زلال شفای الهی از دستان توانبخشتان جاری و نعمت وجودتان چون عزمتان استوار باد .

دکتر جواد آقازاده
قائم مقام وزیر در استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی
و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار