جزئیات سقوط هواپیما از زبان مسافری که زنده ماند

آخرین اخبار از سقوط هواپیما در تهران/ اسامی جان‌باختگان و مجروحان+تصاویر

خبرگزاری پانا:صبح امروز در سانحه ای تاسف بار در نزدیکی فرودگاه مهرآباد، یک هواپیمای مسافربری سقوط کرد.

کد مطلب: ۲۴۷۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد

صبحانه نوشت:

صبح امروز هواپیمای پرواز تهران - طبس سقوط کرد. این هواپیما در منطقه مسکونی در شهرک آزادی سقوط کرد.

یک مقام آگاه در این باره گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشانی راهی محل حادثه شده و هنوز نوع هواپیما و میزان خسارات و تلفات مشخص نشده است.

در حال حاضر ماموران انتظامی اجازه ورود خبرنگاران به محل حادثه را نمی‌دهند. تاکنون 6 جنازه از میان لاشه های هواپیما بیرون کشیده شده است. آتش سوزی در محل حادثه مهار شده و نیروهای امدادی در حال جستجو برای یافتن کشته ها و مجروحان این حادثه هستند.

برخی منابع خبری اعلام کرده اند این هواپیما از فرودگاه مهرآباد به مقصد طبس در حال پرواز بوده که دقایقی پس از بلند شدن در شهرک آزادی تهران سقوط کرده است. برخی رسانه‌ها نیز از کشته شدن 40 نفر در این حادثه خبر داده اند و برخی نیز اعلام کرده اند این هواپیما 15 سرنشین داشته اند.

تسنیم نیز در خبری اعلام کرد:

یک فروند هواپیمای مسافربری سپاهان از نوع ایران ۱۴۰ که از مهرآباد به سمت طبس در حال پرواز بود در شمال فرودگاه مهرآباد سقوط کرد و بنابر اخبار غیررسمی ۴۰ مسافر آن کشته شدند.
یک فروند هواپیمای مسافربری سپاهان که از مهرآباد به سمت طبس در حال پرواز بود در شمال فرودگاه مهرآباد سقوط کرد و احتمالاً همه مسافران آن کشته شدند.
خبرهای نیمه رسمی حاکی است که 40 نفر کشته شدند.
بنا بر اخبار رسیده، نیروهای اورژانس در حال تخلیه کشته شده ها هستند.
این هواپیما در حال بلند شدن بود که دچار سانحه شد.
فارس نیز در خبر خود نوشت: این هواپیما با ۵۰ نفر سرنشین هنگام بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد در انتهای باند دچار مشکل شده و بر فراز شهرک آزادی دچار سانحه شد.
صادقی رئیس مدیریت بحران استان تهران با تأیید خبر گفت: با دوربین مرکز مدیریت بحران در حال مشاهده صحنه حادثه هستم. خیابان شیشه مینا این هواپیما سقوط کرده است. یک تکه بزرگ هواپیما در محوطه و نیمه دیگر در پارک افتاده است. آتش‌نشانی و هلال‌احمر و ناجا در حال پاکسازی هستند. آتش‌سوزی ناشی از سقوط مهار شده است. ابعاد و تعداد تلفات معلوم نیست.
همچنین حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت و گو با ایسنا با تایید خبر سقوط یک فروند هواپیما در فرودگاه مهرآباد گفت: این هواپیما در حین بلند شدن دچار سانحه شد و در فرودگاه مهرآباد سقوط کرد. تیم‌های عملیاتی به محل حادثه اعزام شده‌اند اما تا کنون جزئیاتی از تعداد دقیق مصدومان و کشته‌ها در دست نیست.

لازم به ذکر است؛ این هواپیما ایران 140 آنتونوف متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده است.

آمار اولیه از شمار کشته‌شدگان و انتقال مصدومان به بیمارستان امام(ره)

دکتر امین صابری‌نیا رییس اورژانس کشور اخبار اولیه درباره مصدومان و کشته‌شدگان سانحه هوایی صبح امروز را اعلام کرد و به ایسنا، گفت: صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی جاده قدیم کرج دچار سانحه می‌شود و بلافاصله اورژانس تهران کدهای زمینی و هوایی خود را جهت ارائه خدمات درمانی و امدادی به محل حادثه اعزام کرد.

وی گفت: بنابر اخبار اولیه، 5 مصدوم این حادثه جهت کامل شدن خدمات درمانی به بیمارستان امام منتقل شدند اما متاسفانه مابقی مسافران سر صحنه جان خود را از دست دادند.

ایرنا نیز گزارش داد:

یک مقام آگاه در سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که این هواپیما 48 سرنشین داشته و هنگام برخاستن از زمین دچار سانحه شده است.

خبرهای اولیه این سانحه حاکی از کشته شدن 40 سرنشین این هواپیما دارد که حدود هفت نفر از آنها کودک بوده اند.
گفته می شود خاموش شدن موتور هواپیما عامل اصلی سقوط این هواپیما بوده است.



مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها: احتمال زنده ماندن مسافران کم است
محمد ایلخانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ساعت 9:20 دقیقه امروز هواپیمای مسیر تهران - طبس متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست می‌دهد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط می‌کند.
وی ادامه داد: در این هواپیما گروه پروازی شامل دو نفر خلبان، دو نفر مهماندار، دو نفر گروه فنی و دو نفر گارد امنیت پرواز بوده است.
مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: در این پرواز 34 مسافر بزرگسال، 3 نوزاد زیر دو سال و 3 کودک زیر 12 سال حضور داشتند.
ایلخانی بیان کرد: این هواپیما قطعاً سقوط داشته است و احتمال زنده ماندن مسافران آن کم است و شاید چندین نفر از این پرواز زنده مانده باشند.

تاکنون 31 جسد حادثه سقوط هواپیما پیدا شده است

صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، درباره حادثه سقوط یک هواپیما اظهار داشت: در حال حاضر در محل سقوط مشکل ترافیکی نداریم و نیروهای امداد و نجات در حال جمع‌آوری اجساد هستند.

وی ادامه داد: هنوز پاکسازی کامل در این حادثه صورت نگرفته است، یک قطعه از هواپیما به خیابان پرتاب شده که در حال انتقال آن به محل حادثه هستند و تاکنون 31 جسد پیدا شده است.

3 تا 7 نفر از عابران دچار حادثه شدند/ فوتی‌ها در حال شناسایی هستند

مرتضی مرادی‌پور معاون هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، گفت: هواپیمای سپاهان ایر پس از برخاستن از زمین که به مقصد طبس بوده است حوالی ساعت 10 صبح به دلیل خاموش شدن موتورهایش دچار سقوط شد.

وی ادامه داد: هواپیما دقیقا در ضلع جنوبی شهرک آزادی و به دیوار غربی شرکت شیشه برخورد کرد و دچار حریق شد.

مرادی‌پور گفت: به علت آتش گرفتن هواپیما تمام مسافران جان باختند و بر اثر حریق 3 تا 7 نفر از کارمندان شرکت شیشه و شهروندان عادی در اطراف حادثه مصدوم شدند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: در حال حاضر نوار امنیتی در محل حادثه نصب شده و مأموران انتظامی، اورژانس، امداد و نجات و آتش‌نشانی حضور دارند و اقدامات لازم برای شناسایی فوتی‌ها در حال انجام است.

جعبه سیاه هواپیما برای بررسی علت سقوط خارج شد

معاون مدیریت بحران، امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان‌ها از خروج جعبه سیاه هواپیما برای بررسی علت سقوط هواپیمای آنتونوف 140 سپاهان خبر داد.

به گزارش تسنیم، احمد مجیدی اظهار کرد: هواپیمای سپاهان با 48 نفر شامل 40 مسافر و 8 خدمه بیرون در محوطه فرودگاه مهرآباد در حاشیه شهرک فرهنگیان دچار سانحه و سقوط کرد.

وی تصریح کرد: کمیسیون بررسی سانحه بلافاصله در محل سانحه حضور یافته اند و در حال خروج جعبه سیاه هواپیما به منظور بررسی علت سانحه هستند.

مجیدی تاکید کرد: تنها مرجع تعیین علت سانحه کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری است.

سوختگی شدید 3 مصدوم هواپیما

دکتر داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: 3 مصدوم منتقل شده به این بیمارستان همچنان زنده هستند اما درصد سوختی آنها بسیار بالاست به طوری که یکی از آنها بین 80 تا 90 درصد سوختگی دارد و یکی دیگر بین 50 تا 60 درصد سوختگی و نفر سوم نیز دارای حدودا 20 درصد سوختگی است.


وی ادامه داد: زنده مانده دو تن از این مصدومان، در هاله‌ای از ابهام است ولی هنوز وضعیت آنها دارای ثبات بوده و تحت کنترل هستند.


ثبت لحظه سقوط هواپیما توسط دوربین‌های ترافیکی

فرمانده نیروی انتظامی از ثبت لحظه سقوط هواپیما توسط دوربین‌های ترافیکی خبر داد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در نشست صمیمی با خبرنگاران حوزه انتظامی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن ابراز تاسف از حادثه سقوط هواپیما در تهران گفت: در هنگام سقوط دوربین‌های ترافیکی آن منطقه تصاویر را ضبط کرده و این در حالی بوده که یکی از موتورهای هواپیما آتش گرفته بود.

وی با بیان اینکه این هواپیما 40 مسافر داشت که 8 نفر آنها خدمه بودند، گفت: هواپیما متعلق به سپاهان ایر بوده است.

فوت یکی از مصدومان در بیمارستان پیامبران
خانم توکلی سوپروایزر بیمارستان پیامبران به تسنیم گفت: 6 مصدوم به بیمارستان پیامبران اعزام شد که یکی از آنها فوت کرد. 5 نفر دیگر دچار سوختگی هستند و وضعیت آنها کنترل و به بخش عمومی منتقل شده‌اند.



جزییاتی جدید از علت سانحه سقوط هواپیما

معاون استاندارد پرواز هواپیمایی کشور اعلام کرد:‌ علت دقیق سانحه سقوط هواپیمای مسافربری در تهران باید توسط تیم بررسی حادثه اعلام شود .

حبیبی دقایقی قبل در این خصوص گفت: این هواپیما در ساعت 9:20 دقیقه از فرودگان مهرآباد پرواز کرده اما به تقاضای برج مراقبت گردش به چپ نمی‌کند و به سمت راست می‌رود و درنتیجه در داخل منطقه سقوط می‌کند.

کدام شرکت دیه مسافران را می دهد؟

مدیرعامل بیمه کوثر تأکید کرد: این شرکت بیمه ای خسارت و دیه جانباختگان هواپیمای سقوطه کرده در فرودگاه مهرآباد را پرداخت می‌کند.

عبدالرسول عطایی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: این هواپیما تحت پوشش بیمه کوثر بوده و پرداخت خسارت آن توسط این بیمه پرداخت می‌شود.

وی افزود: هم اکنون مدیران بیمه مهندسی و خاص بیمه کوثر به همراه کارشناسان درمحل حادثه حضور دارند و در حال ارزیابی خسارت هستند.

مدیر این شرکت بیمه‌ای تأکید کرد:در اسرع وقت و پس از ارزیابی کارشناسی حسب قرارداد منعقده بیمه کوثر خسارت و دیه جانباختگان این حادثه را پرداخت می‌ کند.




پنج نفر از مسافران سانحه دیده زنده ماندند

به گفته شاهدان حادثه امید مزرعتی خبرنگار باشگاه خبرنگاران کاشان به همراه همسرش در زمان سقوط، خود را از هواپیما به بیرون پرت می‌کنند و به همین دلیل زنده می‌مانند. همچنین مصطفی مزرعتی تصویربردار باشگاه خبرنگاران کاشان نیز به همراه همسر و فرزندش در این سانحه دچار سوختی شده‌اند.

سه نفر مذکور به دلیل سوختی از بیمارستان امام به بیمارستان پیامبران منتقل شده‌اند.

داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی به تسنیم گفته بود: مصدومی که به این بیمارستان منتقل شدند دارای سوختگی وسیع هستند، اقدامات اولیه درمانی در حال انجام است. اگر حال آنها وخیم‌تر شود به بیمارستان مطهری منتقل می‌شوند. البته یکی از آنها وسعت سوختگی کمتری نسبت به بقیه ولی شکستگی بیشتری دارد.



جزئیات سقوط هواپیما از زبان مسافری که زنده ماند

مصدومان سانحه هواپیمایی امروز تهران به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شدند.

یکی از مسافران که به همراه همسرش راهی این شهر بود و الان در بیمارستان بستری است، به برنا گفت: هواپیما قبل از اوج گرفتن یکی از بالهای خودش را از دست می دهد و به سمت راست منحرف می شود.

وی در ادامه افزود: چند لحظه بعد هواپیما به یک دیوار بتونی برخورد کرده و حفره ای در بدنه هواپیما ایجاد شد. من به همراه همسرم از داخل حفره به بیرون پریدیم. هنوز از پرشمان نگذشته بود که هواپیما در هوا منفجر شد.



مسافر هواپیما: بال سمت راست به جایی برخورد کرد
از مجموع ۵ مصدوم سانحه هواپیما که به بیمارستان پیامبران ‌اعزام شده بود یک نفر، فوت کرد و قرار است ۴ نفر باقیمانده را به علت شدت سوختگی به بیمارستان مطهری منتقل کنند.

یکی از پرسنل اورژانس بیمارستان پیامبران گفت: 5 نفر از بازماندگان سانحه هوایی امروز به این بیمارستان انتقال یافته که یکی از آنها به محض رسیدن به بیمارستان جان باخت و چهار نفر دیگر در بخش‌های جراحی بستری شدند.

وی گفت: سی تی اسکن و اقدامات درمانی اولیه برای این مصدومان انجام شده و برای ادامه درمان به علت شدت سوختگی ۴ نفر از مصدومان باقیمانده به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری اعزام می شوند.

علی دالوندی یکی از بازماندگان این سانحه درباره سقوط هواپیما گفت: موتور راست هواپیما اندکی پس از برخاستن از باند فرودگاه مهرآباد از کار افتاد، هیچ گزارشی از سوی خلبان و خدمه ارائه نشد اما مشخص شد که هواپیما قصد بازگشت به فرودگاه را دارد.

وی افزود: ظاهراً موقع برگشتن، بال هواپیما به جایی برخورد کرده و دچار سانحه شد. این اتفاق حدود سه دقیقه پس از پرواز و بلافاصله پس از برخاستن رخ داد.

وی ادامه داد: من در صندلی بال سمت راست هواپیما نشسته بودم. هواپیما پس از سقوط به زمین آتش گرفت و ما دچار سوختگی شدیم الان هم به کمک مرفین امکان صحبت کردن داریم.

همچنین فارس اعلام کرد: در این سانحه از مجموع 48 سرنشین هواپیما 38 نفر در دم کشته شدند و یک نفر نیز از مسافران در بیمارستان پیامبران جان خود را از دست داد. 9 نفر از مصدومان نیز که هم اکنون در بیمارستان هستند هنوز زنده هستند.

بر اساس این گزارش اسامی زنده ها عبارتند از شهربانو شوکت، امین مزرعتی، علی دالوندی، عزت الله دالوندی، محمد قاسم مزرعتی( در بیمارستان پیامبران فوت کرد)، حمید یا تیمور خسروی، مطصفی مزرعتی، زهره شکاری، همچنین زوجی به نام محمد عابد زاده و مریم قهرمان نیز هنوز زنده هستند که در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری شده اند.
اسامی مجروحان و متوفیان
اسامی 30 نفر از متوفیان سانحه امروز شرکت هواپیمایی سپاهان ایر (مسافران) به شرح زیر است:
1- عصمت عرب شیبانی
2- فرزاد آزاده
3- رضا بدری
4- نسرین بی‌طرف ثانی
5- غلامرضا عدالت
6- غلامحسین قاسمی
7- قاسم قویان وری
8- مهدیه هوایی
9- رحمت‌الله حیدری
10- مژگان جهانگیری
11- محمد کاشانی
12- آوینا کاظمی
13- مجید کاظمی
14- فرزاد خان دوستانی
15- عصمت خسروی
16- خدابخش خسروی
17- بیژن خسروی
18- شیرین خسروی
19- زهرا خسروی
20- علی اصغر منافی
21- سعید محمدی آرا
22- علیرضا مولاپسندی
23- امیرعباس ناهید
24- مژگان استاد
25- سید ماشاء‌‌الله شکیبی
26- فرانک شیروانی مقدم
27- سید محمدطاها طالبی
28- زینب سادات طالبی
29- آرمینا یزدانی
30- مهدی یزدانی
*اسامی مصدومانی که به مراکز درمانی اعزام شدند
براین گزارش اسامی مجروحانی که در بیمارستان پیامبران بستری شدند به شرح زیر است:
شهربانو شوکتی 28 ساله
امیر مزرعتی 30 ساله
علی دالوندی 30 ساله
عزت بابایی 60 ساله
محمد یاری مزرعتی یک ساله
مجروحانی که در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شدند شامل افراد زیر هستند:
تیمور خسروی 3 ساله
مصطفی مزرعتی 28 ساله
زهره شکاری 25 ساله
‌مجروحانی که در درمانگاه ساها بستری شدند شامل افراد زیر هستند:
محمد عابدزاده
مریم رهنما
ساعت 9:20 صبح امروز یک فروند آنتونف‌140 متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان هنگام پرواز از مهرآباد در نزدیکی جاده مخصوص کرج دچار سانحه شد و سقوط کرد.
تا این لحظه 39 نفر از مسافران سانحه آنتونف 140 سپاهان‌ایر در این حادثه جان باخته‌اند و 9 نفر در بیمارستان بستری هستند.
به گزارش فارس، حدود 9 سرنشین دیگر این هواپیما که نام آنها در اسامی کشته‌ شدگان ذکر نشده است، شامل کرو پروازی و مسئولان امنیت پرواز است. تا این لحظه 39 نفر از مسافران سانحه آنتونف 140 سپاهان‌ایر در این حادثه جان باخته‌اند و 9 نفر در بیمارستان بستری هستند.
9 سرنشین دیگر این هواپیما که نام آنها در اسامی کشته‌ شدگان ذکر نشده است، شامل کرو پروازی و مسئولان امنیت پرواز می‌شود.
خانواده‌های متوفیان این حادثه می‌توانند با مراجعه به پزشکی قانونی کهریزک و ارائه کارت شناسایی معتبر اجساد بستگان خود را شناسایی و دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار