معاون استاندار کرمانشاه:

مدیریت استان تولیدکننده ها را به حال خود رها نمی کند

خبرگزاری پانا، جلسه بررسی وضعیت واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال استان کرمانشاه در سازمان صنعت و معدن و تجارت برگزار شد.

کد مطلب: ۲۴۶۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، در ابتدای این جلسه که با حضور معاون برنامه ریزی استانداری و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، به بررسی وضعیت واحدهای صنعتی راکد در استان پرداخته شد.
در این گزارش عنوان شد از میان 246 واحد راکد، تنها دسترسی به 71 واحد میسر بوده است. از میان واحدهای قابل دسترسی، تنها 40 واحد برای تکمیل فرم اطلاعات خواسته شده، مراجعه کرده اند. در این میان چهار واحد فعالیت های خود را دوباره آغاز کرده اند و 7 واحد تغییر مالکیت داده اند. همچنین سایر واحدها نیز تمایلی به مراجعه حضوری از خود نشان نداده اند.
در ادامه گزارشی از وضعیت کنونی و مشکلات پیش روی واحدهای راکدی که اطلاعات خود را ارایه داده اند؛ قرائت شد.
برای حفظ سرمایه های مردم تلاش می کنیم
در ادامه این نشست معاون استاندار با اشاره به اینکه مدیریت استان به دنبال یافتن نسخه ای برای فعال کردن واحدهای راکد است؛ گفت: باید وضعیت تک تک این واحدها بررسی شود تا در ادامه با توجه به شرایط هر واحد راهکارهایی برای فعال نمودن آنها در نظر گرفته شود.
مهندس میرزایی با تاکید بر اینکه مدیریت استان تولیدکنندگان را به حال خود رها نمی کند؛ اظهار داشت: ما حافظ سرمایه های مردم هستیم و اجازه نمی دهیم سرمایه های آنها دچار آسیب شود. راکد ماندن این واحدها به هیچ عنوان مطلوب نیست و باید هرچه سریع تر مشکلات آنها را حل کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته ما به دنبال ارائه یک نسخه بومی و الگویی متناسب با شرایط کشور هستیم، زیرا مدل های توسعه در هر کجای دنیا مختص به آن کشور است.
مهندس میرزایی همچنین اظهار داشت: باید از ظرفیت های مجموعه هایی مانند اتاق بازرگانی برای کمک به این واحد ها یاری گرفت. اتاق بازرگانی می تواند در زمینه تهیه مواد اولیه ارزان و باکیفیت و همچنین بازاریابی برای فروش محصولات این واحدها کمک کند.
در ادامه این جلسه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مثبت بودن طرح گردآوری اطلاعات واحدهای راکد شده استان اظهار داشت: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که اطلاعات تمامی واحدهای راکد استان به صورت میدانی گردآوری شود و سپس با تحلیل و آسیب شناسی مشکلات، راهکارهای لازم برای فعال نمودن آن ها اتخاذ شوند.
رضا رحیمی در ادامه عنوان کرد: می توان با بهره گیری از انجمن های تخصصی هر بخش، به صورت کارشناسی شده به شناسایی و رفع مشکلات این واحدها پرداخت.
در بخش دیگری از این جلسه، گزارشی از پیگیری های انجام شده پیرامون مصوبات جلسات قبلی در خصوص شرکت های کیمیای غرب گستر، پنیر غرب، چرم باختر، مروارید غرب، شرکت پاک مایه، کاغد غرب و واحدهای آقای میرتیموری ارایه شد و کارهای صورت گرفته مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین گزارشی از بازدیدهای صورت گرفته از شرکت های هومان، گل افشان دالاهو، شیر بیستون، قند بیستون، کردپلیمر، اتوترانس غرب، نویدآور سنقر، بازرگانی هدف، کابل توان غرب، دقیق صنعت و واحدهای بتن آماده ارایه شد و مشکلات هر واحد به تفکیک بررسی شد.
در بخش دیگری از این نشست، اقدامات انجام شده در خصوص حل مشکلات شرکت های قند بیستون، شیر و لبنیات بیستون، شرکت فن آوران توسعه، شرکت پیشگامان سیمان، تعاونی 907، شرکت پالایش البرز آبادان، شرکت تعاونی 1667، شرکت سراب طب، شرکت پویش و چاپ پاسارگاد و... تشریح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار