مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران:

سرمایه گذاری بر روی اهداکنندگان خون سرمایه ملی است

خبرگزاری پانا:مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: امسال سال خود مراقبتی اعلام شده و و سرمایه گذاری بر روی اهدا کنندگان خون سرمایه ملی است.

کد مطلب: ۲۴۵۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ دکتر علی اکبر پور فتح اله گفت: امسال سال خود مراقبتی اعلام شده و سرمایه گذاری بر روی اهدا کنندگان خون سرمایه ملی است و در میان دیگر کشورها شاخص ایران 51 درصد است و برای کشور ما غرور آفرین است که چهلمین سالگرد تاسیس انتقال خون ایران را پشت سر می گذاریم.

وی افزود: در گذر از چهلمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون ایران و ورود به پنجاهمین سالگرد تاسیس آن هستیم و بامشارکت اهدا کنندگان عزیزکه تاکنون با اهدای نزدیک به 37000000 واحد خون از بدو تاسیس سازمان تلاش کرده اند گل لبخند را بر چهره نیازمندان به خون و فرآورده های آن بنشانند.

این مسئول اظهار داشت: با محبت اهدا کنندگان خون می توانیم اجتماع را تغییر دهیم و اهدا کننده ای که امروز خونش را اهدا می کند اگر پول داشته باشد، قطعا خیر مدرسه ساز است و عمل گرایی اهداکنندگان یک نقطه باعث تحول در اجتماع می شود.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی های اهدا کنندگان خون بحث وفاداری به خانواده است و اگر کسی اهدا کننده مستمر باشد یک حس وفاداری و تعهد به خانواده و جامعه ایجاد می کند.

دکتر علی اکبر پور فتح اله گفت: اهدا کنندگان مستمر ثمره تلاش خود را در بیماران هموفیلی می توانند ببینند که قبلا به اندازه ده سال امید به زندگی نداشته اند و اما امروز در گذر از چهل سالگی و ورود به پنجاه سالگی سازمان در کنار دیگر اهدا کنندگان می توانیم جشن تولد خود را بگیریم.

باشگاه گروه خونی O- تشکیل شده است

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران از تشکیل باشگاه گروه خونی O- خبر داد و افزود: تعداد اهدا کنندگان این گروه خونی بسیار اندک است و ویژگی که دارند این است که می توانند به همه افراد خون بدهند.

وی در خصوص این گروه خونی خاطرنشان کرد: اگر اهدا کنندگان مستمر را داشته باشیم می توانیم با توجه به اتفاقاتی که در کشور رخ می دهد ذخیره بالایی از این گروه خونی داشته باشیم و بتوانیم افراد بسیارزیادی را نجات دهیم.

دکترعلی اکبر پورفتح اله در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به روند اهدای خون سال آینده علاوه بر 40 سالگی سازمان اتفاق میمون و مبارک دیگری را هم در پی دارد و آن گذشتن آمار تجمعی اهدای خون از بدو تاسیس سازمان از مرز 40000000 واحد اهداء است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار