در گفت‌وگو با پانا اعلام شد؛

توقف پروژه بوستان مادر ابلاغ نشده است/ اعضای شورا در انتخاب معاونین شهردار نقش داشته باشند

خبرگزاری پانا: رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز ابلاغی در خصوص توقف پروژه بوستان مادر به شهرداری ابلاغ نشده است.

کد مطلب: ۲۴۰۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان این که ورود شورای عالی شهر سازی و کمیسیون اصل 90 به یک موضوع شهری و تصمیم گیری در خصوص آن بدون توجه به نظر شورا یکپارچگی مدیریت شهری را زیر سوال می برد ،گفت: شوراها و سازمان های فرادستی نباید فراتر از شورای شهر تصمیم گیری کنند و اجازه دهند موضوعات شهری توسط شورای شهر پیگیری و دستورات لازم ابلاغ شود. اینگونه موازی کاری ها استقلال شورای شهر را زیر سوال می برد قطعا شورای شهر جایگاه و قدرت لازم را برای مدیریت و مشکلات شهر دارد اگر خود ما به موضوعی ورود پیدا نکرده بودیم تصمیم گیری دیگر نهادها چندان جای سوال نداشت اما زمانی که خود شورا به پروژه ای ورود پیدا کرده و در حال پیگیری است تصمیم گیری یک شورای بالا دست نادیده گرفتن جایگاه شورای شهر است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه چرا با وجود تذکرات شورای شهر و شورای عالی شهرسازی و بررسی موضوع بوستان مادر در کمیسیون اصل 90 همچنان این پروژه در حال فعالیت است گفت: هنوز ابلاغی در خصوص توقف این پروژه به شهرداری تهران انجام نشده است اگر این ابلاغ انجام شود شهرداری موظف به انجام آن است اما در حال حاضر تنها اظهار نظر در این خصوص شده و تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به مقاوم سازی گود ایران زمین گفت: در پروژه ایران زمین نیز دیدید با وجود ورود بسیاری از ارگان های به این موضوع تصمیم نهایی را شورا گرفت و به خوبی مشکل مردم منطقه را با مقاوم سازی گود حل کرد البته هزینه این گودبرداری بر عهده مالک است.

شاکری با بیان اینکه شورای شهر ناظر بر تمامی فعالیت های اجتماعی، عمرانی و معاملاتی و قراردادی شهر تهران است گفت: اگر ما تصمیم جمعی بر توقف پروژه ای بگیریم مانعی در برابر ما وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از اعضای شورای شهر از ورود شورای عالی شهرسازی به آرای کمیسیون ماده پنج نگران هستند گفت: ما نگران نظارت شورای عالی شهرسازی بر تصمیم گیری های کمیسیون ماده پنج نیستیم نگرانی ما فراتر از این موضوع است. ما دغدغه مدیریت یکپارچه شهری و نادیده گرفتن تصمیمات شورای شهر را داریم هر تصمیمی که برای شهر گرفته می شود باید از طریق شورا ابلاغ و اجرا شود و حرمت شورا توسط شوراهای فرادست زیر سوال نرود و شهرداری خود را موظف به پاسخگویی به شورای شهر بداند نه اینکه هر نهادی خود را در مقابل شهرداری قرار دهد. سایر نهادهای نیز می توانند از کانال شورا سوالات خود را مطرح کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که اعضای شورای شهر نیز از نحوه پاسخ به تذکرات خود توسط شهرداری راضی نیستند گفت: من چند تذکر به شهرداری داده ام و پاسخ هایی نیز دریافت کرده ام در چند مورد کم و کسری هایی وجود داشته که پاسخ برای من قانع کننده نبوده اما این نحوه سوال از شهردار ساز و کار درستی ندارد تمامی سوال های ما نباید به شهردار ختم شود گاهی لازم است ما از معاونین شهردار یا شهرداران مناطق سوال خود را بپرسیم. در رابطه دولت و مجلس نیز چنین چیزی مرسوم است تمام مشکلات را شخص رئیس جمهور به مجلس جواب نمی دهد و نمایندگان مجلس می توانند وزرا را استیضاح کنند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداران مناطق و معاونان باید در انتصابشان اعضای شورا دخالت کنند و شورا باید به این افراد رای اعتماد بدهد تا بتواند در زمان کوتاهی از وظایفشان مورد پرسش قرار گیرند.

شاکری با بیان اینکه در ابتدای شورا طرح آیین نامه انتصابات شهرداری مطرح شد گفت: باید دوباره این موضوع پیگیری شود تا نظارت شورا دچار چالش و مشکل نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار