مسیر مزار شمس تبریزی تا مقبره مولانا در رکاب دوچرخه سواران خویی

خبرگزاری پانا: سه دوچرخه سوار از شهرستان خوی مسیر 3500 کیلومتری مزار شمس تبریزی در خوی تا مقبره مولانا در قونیه ترکیه را رکاب خواهند زد.

کد مطلب: ۲۳۹۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محبوب حسین زاده، ایوب حاج علیزاده و شاهین ذاکری دوچرخه سوران کوهستان شهرستان خوی در راستای توسعه و ترویج ورزش همگانی مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری و گسترش روابط و اشتراکات فرهنگی و دینی دو کشور دوست و همسایه، بمناسبت روز جهانی قدس و با شعار صلح و دوستی مسیر 3500 کیلومتری مزار شمس تبریزی در شهرستان خوی تا مقبره مولانا در شهر قونیه ترکیه و بالعکس را رکاب خواهند زد .

این تیم سه نفره دوچرخه سواری که پیش از این در سال 87 مسیر مزار شمس تبریزی تا بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، در سال 90 مسیر مزار شمس تبریزی تا دور ایران و در سال 92 مسیر مزار شمس تبریزی تا مشهد مقدس را برای بار دوم رکاب زده اند امسال نیز با شعار صلح و دوستی و بمناسبت روز جهانی قدس و دفاع از آرمانهای مردم مظلوم و مسلمان فلسطین، حرکت خود را در 5 مرحله و با گذشتن از شهرهای وان، تاوتان، الازیگ و آدانای ترکیه و سپری نمودن مجموع مسافت 1750 کیلوتر آغاز و به شهر قونیه ختم خواهند نمود. بر اساس اعلام این گروه سه نفره، این حرکت ورزشی فرهنگی در حدود یکماه بطول خواهد انجامید .

گفتنی است شمس تبریزی و مولانا از شعرا و عرفای سده های هفتم بودند که ارادت این دو شاعر و عارف توانمند به یکدیگر پس از ملاقات هم مضمون اشعار فارسی مثنوی معنوی مولانا است .هم اکنون مزار شمس تبریزی در محله شمس شهرستان خوی و مقبره مولانا در شهر قونیه ترکیه می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار