كلاهبرداری از بیمه با تصادفات ساختگی در ساوه

خبرگزاری پانا: افرادی که با صحنه سازی تصادفات اقدام به اخذ مبالغ کلانی در قالب دیه از بیمه می کردند، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ساوه دستگیر شدند.

کد مطلب: ۲۳۸۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: بیست و چهارم اردیبهشت ماه پرونده ای از دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان ساوه برای بررسی كارشناسی یك مورد تصادف مشكوك كه در آن یكی از ادارات بیمه مكلف به پرداخت مبلغ 800 میلیون ریال دیه به فردی مصدوم شده بود، به پلیس آگاهی شهرستان ارجاع شد.

سرهنگ طالبی افزود: با دعوت از نماینده اداره بیمه وی در اظهارات خود به كارآگاهان پلیس گفت چندی قبل یك دستگاه خودروی سواری در حوالی شهرستان ساوه به فردی برخورد كرده و منجر به صدمه دیدن یكی از نقاط حساس بدن وی شده است كه بعد از سیر مراحل لازم، دیه وی به مبلغ 800 میلیون ریال آماده پرداخت می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، تیمی از كارآگاهان تحقیقات خود را برای بررسی دقیق این موضوع شروع كردند و در همان مراحل اولیه تحقیقات مشخص شد كه این فرد سابقه های دیگری از تصادف با وسایل نقلیه را در یكی دیگر از استان های همجوار داشته و در چندین مورد از اداره های بیمه مبالغی را تحت عنوان دیه دریافت كرده است.

فرمانده انتظامی ساوه در این باره گفت: با ادامه تحقیقات، كارآگاهان دریافتند كه این فرد با دو نفر دیگر در این تصادفات همكاری داشته و طرفین آن ها رانندگانی با وضعیت مالی نامناسب و یا معتاد می باشند كه وسایل نقلیه آنها دارای سابقه تصادف در ماه های قبل نیز است.

سرهنگ طالبی بیان کرد: با جمع آوری اسناد و مستندات لازم سرانجام مشخص شد كه این تصادفات ساختگی بوده و این سه نفر برای كلاهبرداری از ادارات بیمه به این شكل عمل می كرده اند و هم اكنون یكی از آنها در زندان به سر می برد.

وی اضافه كرد: بلافاصله با هماهنگی دستگاه قضایی هر 3 متهم به پلیس آگاهی احضار شدند.

فرمانده انتظامی ساوه با اشاره به اعترافات متهمان پرونده خاطرنشان کرد:‌ در بازجویی های صورت گرفته از متهمان، ‌آنان اذعان داشتند كه هر سه نفر با شناسایی رانندگانی كه خودروهای آنان دارای سابقه تصادف بوده آنها را فریب می دادند و بعد از صحنه سازی تصادف در محورهای كم تردد و حادثه خیز از ادارات بیمه با دریافت دیه كلاهبرداری می كردند.

سرهگ طالبی از اقدام به موقع كارآگاهان پلیس در کشف كلاهبرداری 800 میلیونی متهمان در این شهرستان خبر داد و گفت: متهمان در تحقیقات تكمیلی به كلاهبرداری از چهار اداره بیمه در یكی دیگر از استان ها اعتراف كردند كه بعد از سیر مراحل قانونی، حسب دستور مقام قضایی به زندان منتقل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار