معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

جبران کمبود نیروی انسانی پرورشی نیازمند حرکت انقلابی در مجلس است

خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای جبران کمبود نیروی انسانی درحوزه پرورشی نمایندگان مجلس باید یک حرکت انقلابی انجام دهند و اجازه استخدام نیروی انسانی قابل در حیطه پروشی را به ما بدهند.

کد مطلب: ۲۳۷۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حمیدرضا کفاش اظهار داشت: همانطور که می دانید با اجرای نظام 6،3،3 یک پایه به دوران ابتدایی اضافه شد و برای جبران کمبود معلم از هر قسمتی نیرو جذب کردند بدون اینکه آموزش تخصصی ببینند. برای همین مشاوره ما از گروه یک به دو رفت.
وی با بیان اینکه در دوره فانی با ساماندهی نیروی انسانی مشاوره وارد گروه یک یعنی به جایگاه اصلی خودبازگشت تصریح کرد: الان نیروی مشاوره دردوره متوسطه دوم تکمیل می شود و بعد به دوره متوسطه اول و ابتدایی می پردازیم.
کفاش در ادامه افزود: ما برای اولین بار در دو هفته گذشته بودجه دادیم تا در ایام کنکور پایه های هدایت تحصیلی رایگان فعال شوند و به دانش آموزان مشاوره تحصیلی داده شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اینکه آیا مشاوران جدید را هم جذب می کنید عنوان کرد: اکنون یازده رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان طراحی شده که یک رشته آن مشاوره است و در صحنه پذیرش ،تعداد مشاوران افزایش یافت .
وی گفت: دوره های آموزشی تخصصی رابا حضورمدیر متخصص در این حوزه برگزار می کنیم همچنین دوره های تخصصی بازآموزی را برای مربیان و کمک دانشگاه علامه طباطبایی در طول سال تحصیلی داریم.
کفاش همچنین در بیان وضعیت جذب نیروی پرورشی اظهار داشت: در حال حاضر مربیان پرورشی حدود 50 هزار نفر هستند اما مطلوب ما این است که هر مدرسه یک مربی پرورشی داشته باشد.
وی افزود: اگر تعداد مدارس را 110 هزار مدرسه بدانیم و حداقل یک مربی نیاز داشته باشند مربی کم داریم.
کفاش با بیان اینکه استخدام در آموزش و پرورش محدود است و نمی توان تنها در حوزه پرورشی نیرو استخدام کرد اظهار داشت: من از نمایندگان مجلس تقاضا دارم برای جبران کمبود نیروی انسانی در حوزه پرورشی یک حرکت انقلابی انجام داده و اجازه استخدام نیروی انسانی پرورشی قابل را به ما بدهد.
کفاش افزود: البته اکنون از طریق دانشگاه فرهنگیان استخدام داریم و تعداد پذیرش امسال را افزایش دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار