در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گلستان مطرح شد:

ورود 483 نیرو به آموزش و پرورش گلستان در برابر بازنشستگی 1600 فرهنگی

در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گلستان مطرح شد که امسال 483 نیرو به آموزش و پرورش گلستان وارد و 1600 فرهنگی از این دستگاه بازنشسته خواهند شد.

کد مطلب: ۹۱۶۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ورود 483 نیرو به آموزش و پرورش گلستان در برابر بازنشستگی 1600 فرهنگی

پانا گلستان، جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گلستان در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار گردید.

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با تاکید بر ساماندهی نیروی انسانی اظهار کرد: هنگامی که استان گلستان از استان مازندران منتزع شد، کمبود نیروی انسانی بر این استان تحمیل و در پی آن نیز در جذب نیروی حق التدریس و استخدام نیروها سهمیه کسب شده متناسب با کمبودهای این استان نبود و سبب شد تا کمبود نیروی انسانی در این استان چشم گیر تر باشد.

گوهری راد یکی از راهکارهای جبران کمبود نیروی انسانی را دقت در ساماندهی ذکر کرد و گفت: مطابق با تلاش‌هایی که صورت پذیرفته است در سال جاری به شاخص تراکم دانش آموزی استان اضافه نخواهد شد. مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با تاکید بر این که ساماندهی باید منجر به استفاده بهینه از منابع شود گفت: صدور ابلاغ پرسنلی برای نیروها باید در زمان تعیین شده صورت پذیرد و کلیه افراد بر اساس ابلاغ صادر شده در محل کار خود مشغول به جذب شوند.

قدرت الله نظری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان نیز در این جلسه گفت: یکی از اقدامات موثر در سال گذشته تشکیل کارگروه ساماندهی وزارتی بود که تصمیمات بسیار ارزنده‌ای در آن کارگروه اتخاذ گردید که از آن جمله می‌توان به برگزاری زودهنگام فرایند نقل و انتقالات، حذف تدریس مدیران واحدهای آموزشی و ساماندهی زودهنگام نیروی انسانی اشاره نمود.

نظری از کسب رتبه برتر کشوری در ساماندهی نیروی انسانی توسط استان گلستان در سال گذشته خبر داد و گفت: با تلاش هایی که انجام شده است میزان سهمیه ساعت حق التدریس استانی از ۵۴ هزار ساعت در سال گذشته به ۹۰ هزار ساعت در سال تحصیلی جدید افزایش خواهد یافت.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است که تا پایان خردادماه ابلاغ همکاران صادر شود.

عباس عبادی فر رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال گذشته ۲۹۴ هزار و ۸۵۶ نفر در ۲۱۶۱ آموزشگاه به ظرفیت ۱۲ هزار و ۲۱۶ کلاس درس با میانگین تراکم دانش‌آموزی ۲۴.۴ مشغول به تحصیل بودند و این در حالی بود که 52 هزار 806 دانش آموز در ۴۶۱ آموزشگاه به ظرفیت 2 هزار و ۸۶۰ کلاس درس در بخش غیر دولتی مشغول به تحصیل بودند.

عبادی افزود: از مجموع دانش آموزان استان ۱۵.۲ در بخش غیر دولتی در حال هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: ۱۵ هزار و ۱۰۸ دانش‌آموز در ۷۹ آموزشگاه به ظرفیت ۶۱۶ کلاس درس نیز در مدارس بسته حمایتی مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: در سال جاری یکهزار و 150 همکار بازنشسته شدند و پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که در سال آتی ۱۶۰۰ همکار بازنشسته خواهند شد که از این تعداد ۱۴۵۰ نفر به عنوان معلم مدیر و معاون و ۱۵۰ نفر نیز در کادر اداری و خدماتی مشغول به کار هستند و این در حالی است که تعداد نیروی ورودی ما برابر با ۴۸۳ نفر است که از این تعداد ۱۰۴ نفر از دانشگاه فرهنگیان و ۳۷۹ نفر نیز از استخدام پیمانی که در سال ۹۶ صورت پذیرفته به مجموعه همکاران ما اضافه خواهد شد.

عبادی ادامه داد: مطابق با سیاست های وزارت دفاع و پشتیبانی، امسال جذب سرباز معلم کاهش داشته است که این عدد از ۱۰۰ سهمیه در سال گذشته به ۶۵ سهمیه در سال جاری تقلیل پیدا کرده است.

وی با اشاره به افزایش صدور ۱۰ هزاردانش آموز در سال آتی گفت: تلاش خواهیم کرد که با راهکارهای مناسب هیچ کلاسی بدون معلم نماند و تمام همت ما بر این است تا ابلاغ موظف همکاران تا پایان خردادماه و ابلاغ غیرموظف تا پایان تیرماه صادر گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار