امین زندگانی در گفت و گو با پانا:

دست اندازهای فرهنگی به هنرمند احساس ناامنی می دهد

خبرگزاری پانا: امین زندگانی بازیگر نمایش ˝تانگوی تخم مرغ داغ˝ در پی حاشیه هایی که در جریان اجرای این اثر نمایشی رخ داد، گفت: چرا کسانی که آشنایی کاملی هم با مقوله هنر و فرهنگ و باور به تاثیرگذاری این جبهه هم ندارند، باید در مسیر فرهنگی دست انداز ایجاد کنند؟

کد مطلب: ۲۳۱۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد

امین زندگانی بازیگر نمایش "تانگوی تخم مرغ داغ" که اجرای آن چندی پیش به دلیل انتقادات قوه قضاییه مبنی بر رکیک بودن برخی از دیالوگ ها در این اثر نمایشی متوقف ماند به خبرنگار فرهنگی پانا گفت: متاسفانه من احساس می کنم که همیشه به اهالی فرهنگ دید چندان مثبتی وجود نداشته است. یکی از مصادیق حرف من وقفه ای است که در اجرای نمایش تانگوی تخم مرغ داغ به وجود آمد. اگرچه اجرای این اثر دوباره از سر گرفته شد، اما پیش از هر چیز باید به نوع نگاهی که وجود دارد توجه کرد.
وی افزود: باید بدانیم نقطه هدف ما چه مخاطبانی است. اگر کسی به لحاظ علم تغذیه کاملا درست رفتار می کند دیگر توصیه کردن این که چه رویه ای را باید در نحوه غذا خوردنش در پیش بگیرد، کار درستی نیست یا این که بخواهیم مهر تاییدی بر رفتار او بگذاریم، کار خاصی نکرده ایم. بنابراین اگر قرار است تاثیرگذار باشیم و به مخاطبان هدف توجه کنیم، باید آن هایی را بیابیم که در راستای هدف ما نیستند و ما می خواهیم آن ها را به سمت و سویی درست هدایت کنیم.
بازیگر سریال "همه چیز آنجاست" که برای شبکه سه سیما در حال تولید است، ادامه داد: وقتی یک مخاطب تنها با داشتن یک کنترل یک جهان را در اختیار دارد و می تواند با تنها فشار دادن یک دکمه برنامه هایی خوش آب و رنگ با کیفیت بسیار بالا را ببیند، بنابراین در این شرایط کار سختی است او را در این ترافیک تهران به تالار وحدت بکشانیم، او بلیط خریداری کند. بعد از آن احتمالا شامی بخورد و یک شب نسبتا گران را پشت سر بگذارد. حال که این موفقیت به دست آمده است و اجرای یک نمایش با استقبال خوبی از سوی تماشاگر مواجه می شود، چرا کسانی که چندان در بطن کار نیستند و آشنایی کاملی هم با مقوله هنر و فرهنگ و باور به تاثیرگذاری این جبهه هم ندارند، در مسیر فرهنگی دست انداز ایجاد کنند و برای هنرمند احساس ناامنی ایجاد شود.
او با تاکید بر ضوابط و ممیزی های سختگیرانه تر حوزه نشر نسبت به تئاتر اضافه کرد: این درحالی است که نمایشنامه تانگوی تخم مرغ داغ سال ها قبل به چاپ رسیده است. یعنی تصویب شده و بارها هم توسط گروه های مختلف به اجرا در آمده است. ضمن این که چارچوب ها و قواعد نشر کتاب بسیار سفت و سخت تر از تئاتر هم هست.
این بازیگر در پاسخ به این که آیا در اجرای مجدد اصلاحاتی هم از سوی سازمان مربوطه صورت گرفت یا نه، بیان داشت: بله ایراداتی گرفته و تغییراتی هم اعمال شد. فیلم کار برای بازبینی دوباره فرستاده شد و اجرا مدتی است دوباره شروع شده است. خوشبختانه حتی بعد از آن که یک هفته ای هم در اجرای آن وقفه ایجاد و دوباره از سر گرفته شد، باز هم شاهد استقبال خوبی از سوی تماشاگران بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار