بیمه‌‌نامه‌های ˝شخص ثالث˝ بازنگری می‌شوند/ انتقال حق بیمه‌نامه از خودرو به فرد

خبرگزاری پانا:مهدوی گفت: اصلاح بیمه‌نامه شخص ثالث خودرو به زودی از سوی پژوهشکده بیمه ارائه می‌شود که بر اساس 3 موضوع، یکی فرد صاحب اتومبیل، دوم نوع خودرو و سوم کاربری خودرو است.

کد مطلب: ۲۲۸۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد

باشگاه خبرنگاران نوشت:

مهدوی، رییس پژوهشکده بیمه مرکزی در نشست خبری خود گفت: در صنعت بیمه هزینه‌ها بعد از ارائه محصول اعلام می‌شود و به همین علت باید برآورد دقیقی از مدل‌های آماری انجام شود.

وی ادامه داد: پژوهشکده بیمه مرکزی حدود 8 سال قبل که تصویب شد اقدامات مهمی را برای بررسی در دستور کار خود قرار داد که در این رابطه طی 2 سال گذشته مسئولیت‌های مهمی به ما واگذار شده است.

وی در خصوص مدیریت ریسک گفت: باید بحث مدیریت ریسک طبقه‌بندی شود تا رقابت در صنعت بیمه کشور و در نهایت بازار بیمه شفاف‌تر شود.

* انتقال حق بیمه‌نامه شخص ثالث از خودرو به فرد

مهدوی عنوان کرد: یکی از طرح‌های در دست بررسی پژوهشکده بیمه اصلاح بیمه‌نامه شخص ثالث است که به زودی طرحی بر این اساس از سوی پژوهشکده بیمه ارائه می‌شود که بر اساس 3 موضوع، یکی فرد صاحب اتومبیل، دوم نوع خودرو و سوم کاربری خودرو است. ضمن آنکه در بسیاری از کشورها نرخ بیمه شخص ثالث بانوان کمتر از آقایان است.

این موضوع باید مورد بررسی جدی قرار بگیرد، زیرا افرادی هستند که طی سالیان متمادی تصادفی به هیچ عنوان در کارنامه بیمه خود نداشتند اما به محض انتقال خودرو به فرد دیگر بیمه‌نامه آنها صفر می‌شود.

وی در خصوص برآورد ضریب نفوذ بیمه گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه 1.93 است.

مهدوی ادامه داد: برای اولین بار نرخ‌نامه مشورتی طی یک ماه گذشته از سوی پژوهشکده بیمه به بیمه مرکزی ارائه شد که شامل همه شاخه‌های بیمه از بیمه عمر و حوادث گرفته تا سایر پوشش‌های بیمه‌ای را شامل می‌شود و قرار است که سالانه نرخ‌نامه مشورتی به شرکت‌های بیمه ارائه شود.

* بررسی مالیات بر ارزش افزوده در صنعت بیمه

رییس پژوهشکده صنعت بیمه در خصوص بررسی مالیات بر ارزش افزوده در بیمه عنوان کرد: در رابطه با بحث مالیات بر ارزش افزوده به همین منظور اتاق فکر صنعت بیمه در حال راه‌اندازی است که باید تخفیفات مالیاتی به صنعت بیمه تعلق بگیرد.

وی در خصوص جمع‌آوری اطلاعات بیمه‌ای مربوط به بیمه‌نامه شخص ثالث افراد اظهار داشت: این کار از حدود 3 الی 4 سال قبل توسط بیمه مرکزی در قالب راه‌اندازی "سامانه سنهاب" به مرحله اجرا گذاشته شد که طبق آن تمام بیمه‌نامه‌های اتومبیل مشخصاتشان در آن ثبت می‌شود.

مهدوی با بیان آنکه بیمه یک محصول خریدنی نیست بلکه فروختنی است، درباره بودجه پژوهشکده بیمه تصریح کرد: در سال 91 بودجه این پژوهشکده حدود 3 میلیارد و 600 میلیون تومان در سال 92 ، 6 میلیارد تومان و در سال 93، 7.2 میلیارد تومان تعیین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار