معاون بهداشتی علوم پزشکی زنجان در گفتگو با خبرگزاری پانا:

برای تردد در سطح شهر از ماسک استاندارد استفاده کنید

خبرگزاری پانا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: شهروندان زنجانی در شرایط هوایی کنونی برای تردد در سطح شهر از ماسک استاندارد استفاده کنند

کد مطلب: ۲۲۶۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا صائینی در گفتگو با خبرنگار پانا، با اشاره به اینکه هم اکنون هوای این استان در شرایط ناسالم قرار دارد، افزود: برای کاهش عوارض احتمالی ناشی از قرار گرفتن در معرض این هوای آلوده، همه گروه ها به خصوص افراد حساس باید به نکات مهم و هشدارها در این خصوص توجه داشته باشند .

وی یادآورشد: بر این اساس توصیه می شود هنگام بروز پدیده گرد و غبار افراد به ویژه گروههای حساس از فعالیت در خارج از منزل اجتناب کنند .

صائینی تصریح کرد: در صورت ضرورت فعالیت در هوای آزاد افراد حتی الامکان مدت زمان کاری را به حداقل ممکن کاهش دهند .

وی اظهار کرد:مبتلایان به بیماری آسم هنگام تشدید علایم بیماری به پزشک و متخصص مربوطه مراجعه کنند .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، تصریح کرد: افرادی که دارای مشکلات تنفسی و آسم هستند از انجام حرکات ورزشی در چنین وضعیتی خودداری کنند .

وی یادآورشد: مردم برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی و آب آشامیدنی از پوشش مناسب برای مواد غذایی آماده مصرف خود استفاده کنند .

صائینی با بیان اینکه رانندگان وسایط نقلیه هنگام قرار گرفتن درشرایط ناسالم جوی به نکات مهم توجه کنند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی کاهش عمق دید بر توانایی دید راننده تاثیر می گذارد که رانندگان باید در این هنگام آهسته تردد کرده و در صورت لزوم و با توجه کامل به علایم راهنمایی و رانندگی تا برطرف شدن شرایط حاد، وسیله نقلیه خود را در نقطه امن متوقف کنند .

به گزارش پانا، گرد وغبار به ذراتی بسیار کوچک و سبک با قطر کمتر از پنج میکرون اطلاق می شود که در اثر فرسایش بادی و بیابانزایی توسط باد تا مسافت بسیار طولانی جابجا و انتقال می یابند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار