نقش ورزش در سلامت، نشاط و پویایی جامعه بی بدیل است

خبرگزاری پانا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ورزش درسلامت، نشاط ، پویایی و بالندگی افراد و جامعه نقش بسیار مهم و اثرگذاری دارد

کد مطلب: ۲۲۴۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، حجت الاسلام علی خاتمی، در دیدار با مسوولان هیات تیراندازی استان زنجان، افزود: هرچند هر یک از افراد جامعه به رشته ای خاص علاقه دارند ولی هیچکس منکر ضرورت ورزش نیست .

وی با بیان اینکه ورزش از ضروریات لازم جامعه به شمار می آید، اظهار کرد: انرژی افراد باید از راه درست آزاد شود تا سلامت جامعه و جسم و روان افراد را درپی داشته باشد در غیر این صورت ناخوشایند بوده و تبعات منفی آن بر جامعه تحمیل می شود .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اگر این انرژی به طرز صحیح هدایت شود به یقین نتیجه مثبت و سازنده داشته و جامعه را از انحرافات و ناهنجاری ها دور خواهد کرد .

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه حکومت ها باید برای رفاه و تفریحات سالم در جامعه برنامه داشته باشند، افزود: تفریحات و سرگرمی ها باید سالم و نشاط آفرین بوده و با یاس و گوشه گیری منافات داشته باشد .

وی به ورزش تیراندازی اشاره و اظهارکرد: فعالیت در این رشته مفرح و نشاط بخش توصیه بزرگان دین اسلام است و آنان همواره به والدین تاکید می کردند که به فرزندانشان برای زندگی بهتر ˈ تیراندازی ، شنا و اسب سواری ˈ یاد دهند .

رییس هیات ورزش تیراندازی استان زنجان نیزگفت: ورزش تیراندازی درزنجان، علاقه مندان بسیاری را به سوی خود جلب و جذب کرده است و این رشته ورزشی زنجان درسطح کشور مطرح است و ورزشکاران استان در مسابقات برون مرزی نیز رکورد دار هستند .

هومن ثبوتی ، افزود: زنجان در مسابقات داخلی و خارجی حضور توانمند دارد ولی هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله است که مطمئنا با تلاش مضاعف می توان این رشته ورزشی زنجان را بیش از پیش شکوفا کرد .

وی با بیان اینکه ورزش تیراندازی جزو رشته های المپیکی و مدال آور است اظهار کرد: در بازی های المپیک، 45 نشان در بین ورزشکاران رشته تیراندازی توزیع می شود که نشان از اهمیت این رشته ورزشی دارد .

ثبوتی افزود: فعالیت بانوان در این رشته ورزشی هیچ منعی ندارد چراکه با پوشش مناسب انجام می شود و حتی بانوان کشورهای خارجی نیز به هنگام رقابت از این نوع پوشش استفاده می کنند .

وی تصریح کرد: هیات تیراندازی استان زنجان با یاری اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان صاحب سالن اختصاصی استاندارد شده که در زمان حاضر با استفاده از منابع این هیات، بازسازی و بهسازی می شود و از پیشرفت فیزیکی 40 درصدی نیز برخوردار است .

ثبوتی با اشاره به اینکه این سالن اختصاصی در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت افزود: هیات تلاش دارد رشته اهداف پروازی را نیز فعال کند که تامین زمین مورد نیاز آن نیازمند یاری مسوولان استان است .

وی تصریح کرد: راه اندازی این رشته ورزشی که بسیار مهیج و نشاط آفرین است می تواند شکارچیان را به سوی خود جلب و جذب کند و این قطعا به نفع محیط زیست بوده و از سویی نیز در جلوگیری از شکار بی رویه حیوانات و پرندگان نقش تاثیرگذاری خواهد داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار