حجت‌الاسلام حدائق خبر داد:

تکمیل مراحل ساخت نخستین دانشکده تخصصی مهدویت جهان در شیراز

خبرگزاری پانا:مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) فارس گفت: تاکنون اسکلت فلزی حدود ۵ طبقه نخستین دانشکده تخصصی مهدویت جهان با حمایت‌های مردمی ساخته شده است.

کد مطلب: ۲۲۲۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا: حجت‌الاسلام علیرضا حدائق بعد زا ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به ساخت نخستین دانشکده تخصصی مهدویت در شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: به‌همت این بنیاد و با اعتبارات مردمی، مراحل ساخت این دانشکده از سال گذشته در زمینی که وقف امام زمان(عج) شده بود، آغاز شد.

وی افزود: این دانشکده حدود 15 هزار متر زیربنا دارد و در 11 طبقه با ظرفیت 700 دانشجو احداث خواهد شد و تاکنون اسکلت فلزی حدود 5 طبقه آن با حمایت‌های مردمی ساخته شده است.
حجت‌الاسلام حدائق مشارکت در ساخت این دانشکده را یکی از فرصت‌های پیش‌رو مردم جهت انجام فعالیت‌های خیر در زمینه مباحث مهدوی دانست و ابراز داشت: کسانی که علاقه‌مند جهت مشارکت در ساخت این دانشکده دارند، می‌‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب سپهر صادرات 0101963683000 واریز کنند.
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) فارس تأکید کرد: این دانشکده به لطف الهی ساخته خواهد شد و این تنها فرصتی برای ماست که از آن جهت خدمت به امام زمان(عج) خود استفاده کنیم.
وی با تأکید بر اینکه احداث این دانشکده در شیراز ضروری است، گفت: فرقه ضاله بهائیت نظر خاصی به شیراز دارد و می‌طلبد که آسیب‌زدایی در این زمینه صورت گیرد تا بتوانیم هرچه بهتر و شایسته‌تر جایگاه رفیع مهدویت را در سومین حرم اهل بیت(ع) حفظ کنیم.
حجت‌الاسلام حدائق به هزینه‌های ساخت این دانشکده اشاره کرد و گفت: هزینه ساخت و ساز این دانشکده با شرایط موجود 15 میلیارد تومان برآورد شده است که تاکنون یک میلیارد و 700 میلیون تومان کمک مردمی در این زمینه دریافت شده است و یک میلیارد آن را تنها یک بانی تأمین کرده است.
وی با تأکید بر اینکه بنا نیست جهت احداث این دانشکده از دولت پولی دریافت شود و بیشتر بناست از کمک‌های مردمی استفاده شود، گفت:‌ در این دانشکده رشته‌های علوم انسانی با زیربنای مباحث مهدویت تدریس خواهد شد و هم‌اکنون با هماهنگی وزارت علوم در حال تدوین رئوس دروس این دانشکده هستیم.
حجت‌الاسلام حدائق در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به مباحث مهدوی در عصر معاصر گفت: از وعده‌های الهی در قرآن، تحقق یک حکومت صالح، عادل و ارزشمند است.
وی افزود: خداوند در کتاب‌های آسمانی پیشین تأکید می‌فرماید که وارثان حقیقی زمین بندگان صالح ما هستند و لازمه این عباد صالح شدن این است که مردم به وظایف خود آشنا شده و بدان‌ها عمل کنند تا وعده الهی تحقق پیدا کند.
حجت‌الاسلام حدائق با یادآوری اینکه بنیاد مهدی موعود(عج) از سال 84 در استان فارس راه‌اندازی شد، گفت: این بنیاد در مباحث آموزشی، پژوهشی و تحقیقات مهدویت اقدامات ارزشمندی را تاکنون انجام داده است.
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعودی(عج) فارس به فرا رسیدن ایام دهه مهدویت اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب شد تا از 5 شعبان هر سال یک دهه را به عنوان دهه مهدویت نامگذاری شود که این دهه در تقویم‌های رسمی جمهوری اسلامی ثبت شده است.
وی اضافه کرد: از 13 الی 23 خرداد سال جاری به عنوان دهه مهدویت نامگذاری شده است که هر روز آن به نامی پیرامون مباحث مهدویت، معنویت، اخلاق، بیداری اسلامی، سبک زندگی اسلامی، جامعه منتظر و... نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه در استان فارس ستادی جهت نکوداشت این دهه تشکیل شده است و در آن برنامه‌های متنوعی در این ایام تدارک دیده شده است، گفت: فعالیت بنیاد مهدی موعود کار ستادی و ارائه برنامه پیشنهادی به نهادهای مربوطه است.
حجت‌الاسلام حدائق ابراز کرد: دبیرخانه ستاد نکوداشت دهه مهدویت با شماره تلفن 5- 2320764 که در بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) مستقر است پاسخگوی سئوالات و مسائل مردم پیرامون مباحث مهدویت هستند.
مدیر مرکز فرهنگی امام هادی(ع) فارس با یادآوری اینکه نمایشگاه و فروشگاه تخصصی کتاب و محصولات مهدوی نیز در این بنیاد آماده ارائه خدمت به مردم است، گفت: این فروشگاه و نمایشگاه آماده ارائه خدمات به ادارات و نهادهایی است که علاقه‌مند به برپایی نمایشگاه مهدوی هستند.
وی به برنامه‌های این بنیاد در ایام نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: این بنیاد چندین سال است که در دو مناسبت جشن برپا می‌کند یکی آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) و دیگر نیمه شعبان که امسال نیز مراسم گرامیداشت این روز در روز جمعه، 15 شعبان از ساعت 9 الی 11 صبح با سخنرانی آیت‌الله خاتمی در محل تالار باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار خواهد شد و در آن مهدی‌یاوران این استان گردهم خواهند آمد.
حجت‌الاسلام حدائق با تأکید بر اینکه این بنیاد اعتبارات دولتی ندارد و یک نهاد کاملاً مردمی است، گفت: فعالیت‌هایی که در این نهاد صورت می‌گیرد از محل مساعدت و همکاری عامه مردم است و قریب یک هزار و 900 نفر در شیراز مهدی یاور وجود دارد که به این بنیاد کمک می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار