سفیران 9 کشور در ایران از منسوجات موزه مردان نمکی زنجان بازدید کردند

خبرگزاری پانا: سفیران 9 کشور در ایران که برای شرکت در مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره ملی آش به زنجان سفر کرده اند، روز شنبه از منسوجات موزه مردان نمکی در عمارت ذالفقاری این شهر بازدید کردند

کد مطلب: ۲۱۷۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، ، این بخش از موزه به مناسبت آغاز هفته میراث فرهنگی افتتاح شد، در خود، منسوجات دوران اشکانی و ساسانی را جای داده است .

مدیر موزه مردان نمکی زنجان گفت: این بخش حاوی منسوجات ساده و منقوش که دارای طرح های گیاهی و هندسی هستند، می باشد .

پرستو قاسمی، درخصوص مواد به کار رفته درتولید این پارچه ها افزود: جنس این پارچه ها از پشم، پنبه، مو و یا تلفیقی از آنهاست .

بعد از بازدید از این بخش در موزه مردان نمکی، سفیران کشورهای کره جنوبی، ژاپن، اتریش، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، مالزی، ازبکستان و آفریقای جنوبی در ایران و هیات همراه آنان، از بخش های دیگر موزه نیز بازدید کردند .

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان در این بازدید، ضمن معرفی مردان نمکی به عنوان میراثی گرانبها در زنجان گفت: چاقوی کشف شده بر کمر مرد نمکی شماره 4 مربوط به دوره هخامنشیان بوده که نشان از قدمت 2350 ساله صنعت چاقوسازی در زنجان دارد .

نهمین جشنواره ملی آش از 26 تا 30 اردیبهشت ماه جاری با شرکت 30استان کشور در منطقه تفریحی گردشگری ایل داغی زنجان برگزار می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار