یک مسوول سازمان بهزیستی:

نرم افزار تشخیص درجه معلولیت ˈICFˈ برای اولین بار در کشور در زنجان رونمایی می شود

خبرگزاری پانا: رییس کمیسیون های پزشکی تشخیص نوع و تعیین معلولیت سازمان بهزیستی کشور، گفت: نرم افزار تشخیص درجه معلولیتˈICFˈ برای نختستین بار در کشور در زنجان رونمایی می شود

کد مطلب: ۲۱۷۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، کیوان دواتگران در جمع خبرنگاران زنجان افزود: برای تعیین نوع و شدت انواع معلولیت ها طبقه بندی های مختلفی وجود دارد که رایجترین آنها طبقه بندی بین المللی عملکرد، ناتوانی معلولیت و سلامت است که به اختصار تحت عنوان طبقه بندی (I.C.F) نام نهاده شده و در بازبینی دستور العمل فعلی نیز مورد استفاده قرار گرفته است .

وی یادآورشد: در این نرم افزار معلولان به 10 خوشه طبقه بندی می شوند .

مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور، به وجود یک میلیون و 200 هزار نفر معلول در سطح کشور اشاره کرد و یادآورشد: برای تمام این معلولان کارت شناسایی صادر شده است .

دواتگران به مسوولیت سازمان بهزیستی کشور در صدور کارت معلولیت به افراد واجد شرایط اشاره کرد و صدور این کارت را متناسب با شدت معلولیت و نوع آن خواند .

مدیر کل دفتر توانمند سازی معلولان سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اکنون یک هزار و 800 پزشک و پیرا پزشک در کمیسیون های این سازمان، آموزش های لازم برای تشخیص معلولیت را فرا گرفته اند .

وی با بیان اینکه با رعایت نکات ضروری می توان از بروز انواع معلولیت ها جلوگیری کرد، مسوولیت وزارت بهداشت در آگاه سازی مردم را در این حوزه سنگین خواند .

دواتگران افزود: تا کنون 380 هزار نفر در حوزه توانبخشی شناسایی شده و از خدمات گوناگون سازمان بهزیستی استفاده می کنند .

مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در ادامه از ثبت 16 هزار و 660 معلول در بانک اطلاعاتی این اداره کل خبر داد و گفت: برای این تعداد معلول پرونده تشکیل شده و خدمات مورد نیاز ارائه می شود .

مرتضی مکاریان افزود: سه هزار و 742 نفر از معلولان تحت پوشش این سازمان به صورت ماهیانه خدمات مستمری دریافت می کنند .

وی اظهار کرد: بالغ بر 10 هزار معلول در مناطق روستایی این استان شناسایی شدند که به تدریج خدمات لازم ارائه خواهد شد .

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، گفت: مجتمع توانبخشی این اداره کل شهریور امسال با مشارکت خیرین به بهره برداری می رسد و تحولی مهم در نحوه خدمت رسانی به جامعه هدف ایجاد می شود .

ICF یک نرم افزار جهانی برای تشخیص و درجه بندی معلولیت است که با ثبت اطلاعات معلولان، افراد می توانند از هر نقطه در جهان از خدمات مختص این گروه از جامعه متناسب با درجه بیماری خود بهره مند شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار