معاون فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت:

کاهش رسوب کالا در بنادر/نظام توزیع کالا از 3 نقیصه رنج می برد

خبرگزاری پانا: معاون فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نظام توزیع کالا در کشور از 3 نقیصه رنج می برد، گفت: کاهش رسوب کالا در بنادر از مهمترین نتایج طرح الکترونیکی زنجیره تأمین است.

کد مطلب: ۲۱۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، محمدمهدی مفتح در مراسم رونمایی از طرح ملی مدیریت زنجیره تأمین که صبح امروز برگزار شد، ضمن اعلام این مطلب گفت: سامانه لجستیک الکترونیکی امکان بهبود نظام توزیع، رصد کالا و جابه جایی آن را فراهم می کند و در راستای اجرای این طرح در نیمه اول سال آینده چندین بارانداز و بندر خشک راه اندازی می شود.
قائم مقام اجرایی وزیر و معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نظام توزیع کالا در کشور از 3 نقیصه رنج می برد، گفت: حمل بار مضاعف، عدم امکان رصد کالا و پراکندگی حمل نقایصی است که در حال حاضر نظام توزیع از آن در رنج است و سامانه لوجستیک الکترونیکی تلاش می کند تا این نقایص را برطرف کند.
مفتح اظهار کرد: به ازای هر 220 کیلومتر راهی که یک تریلی حمل می کند 100 کیلومتر بار جابه جا می شود که به معنای افزایش هزینه های حمل، وقت راننده و استهلاک جاده ها است.
وی ادامه داد: به طور متوسط برای هر کالا از لحظه تولید تا مصرف 3.6 بار حمل و نقل انجام می شود که این رقم با اجرای طرح سامانه لجستیک الکترونیکی بهبود خواهد یافت.
معاون فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رسوب کالا در بنادر و بندرگاه ها خاطرنشان کرد: کاهش رسوب کالا در بنادر از مهمترین نتایج طرح الکترونیکی زنجیره تأمین است.
وی عنوان کرد: اعداد و آماری که در اجرای این سامانه به دست می آید می تواند در اختیار مدیران کشور قرار گیرد تا بتوانند برنامه بهتری برای بخش تولید و توزیع داشته باشد.
مفتح با اشاره به اینکه در فاصله 15 اسفند تا 15 فروردین هر سال 2 میلیون تن میوه از مازندران به تهران حمل می شود ، گفت: این شیوه حمل بسیار پرهزینه و پرخسارت است و باید با گسترده شدن جمعیت و ایجاد کلان شهرها نظام توزیع نیز بزرگتر شده و رشد کیفی داشته باشد.
معاون فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه نیازمند باراندازهایی در ورودی شهرها هستیم تا کالاها به طور دائم رصد و ردیابی شود تا کالاها در شهرها سرگردان نشوند.
وی تأکید کرد: در نیمه اول سال 92 چندین بارانداز و بندر خشک راه اندازی می شود تا اطلاعات رصد کالا و جابه جایی آن امکان پذیر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار