مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی البرز:

چراغ حمایت از هنر و هنرمند را روشن نگه داریم

خبرگزاری پانا:چهارمین همایش اردیبهشت تئاتر استانی و تجلیل از 30 نفر از فعالین تئاتر سال 1392 در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد.

کد مطلب: ۲۱۵۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا؛سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش بزرگ تبادل نظر و هم اندیشی و رشد و توسعه به ویژه آموزش تئاتر است.
حسینی کاشانی با بیان این مطلب افزود :همچنین همدلی هنرمندان و تشکل های هنری سبب رشد، توسعه، تعالی و گام های بلند در راستای هنر تئاتر است.
وی با اشاره به نامگذاری سال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: در این سال باید برنامه ها به صورت جهادی دنبال شود و در حوزه هنر نیز باید اینگونه عمل شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تصریح کرد: در تئاتر باید یک استراتژی و برنامه کلان ایجاد شود و باید به این امر توجه داشت که تئاتر نیاز به برنامه ریزی کلان، آینده نگری و استراتژی دارد.
حسینی کاشانی با اشاره به اینکه هنرمندان عرصه تئاتر بذرهایی هستند که آماده رویش هستند، اظهار داشت: در این راستا باید زیر بناها و شرایط مناسبی فراهم شود.
وی افزود: هنر تئاتر دانشگاه و آکادمی دارد و این به این دلیل است که تئاتر، علاوه بر احساس، به علم نیز نیاز دارد و کتاب های هنر تئاتر برای تزئین قفسه های کتابخانه نیست بلکه برای خواندن و عمل کردن به آنها است.
وی تاکید نمود: اگر به مجموعه فرهنگ وهنر رسیدگی شود بسیاری از مشکلات حل می شود . ما نخبگان هنری زیادی در استان داریم که بدون حمایت مجهول مانده اند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در پایان نوید سالن چند منظوره ای جهت فرهنگسرا در استان را داد که روزی بتواند جوابگوی هنرمندان باشد .
تقدیر وتجلیل از پیشکسوتان نمایش رادیویی، هنرمندان تئاتر البرز و30 نفر از فعالین تئاتر استان نیز از دیگر محورهای چهارمین جشن اردیبهشت تئاتر البرز به شمار می رفت..

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار