رییس اتحادیه لوازم خانگی در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

ترخیص کالاهای بدون ثبت سفارش از گمرک /رکود بازار محرم بیشتر می شود

خبرگزاری پانا : رییس اتحادیه لوازم خانگی گفت: مشکل ترخیص تمامی کالاهایی که بدون ثبت سفارش به کشور واردشده اما دارای قبض انبار هستند رفع شده است و می توانند از گمرکات کشور ترخیص شوند.

کد مطلب: ۲۱۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد

محمد طحان پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا عنوان کرد: قیمت لوازم خانگی در بازار بالاست و علاوه بر آن رکودی بر بازار حاکم است که با رسیدن ماه محرم تشدید خواهد شد .

وی ادامه داد: مشکل ترخیص تمامی کالاهایی که بدون ثبت سفارش به کشور وارد شده اما دارای قبض انبار هستند رفع شده است و می توانند از گمرکات کشور ترخیص شوند.

رییس اتحادیه تولید کنندگان لوازم خانگی در خصوص گلایه مردم از عدم کاهش قیمت لوازم خانگی به دنبال کاهش تدریجی نرخ دلار خاطرنشان کرد: درحال حاضر قیمت ها افزایش یافته و کالا نیز به اندازه کافی در دسترس است و البته در برخی از تولیدات با مردم هم نظر هستیم که باید کاهش قیمت دلار موجب کاهش قیمت این کالاها نیز شود .

طحان پور تصریح کرد: بخاری گازی ،اجاق گاز و برخی از کالاها ارز بری چندانی ندارند اما قیمتها به گونه ای افزایش یافته که گاه افزایش قیمت ها دو برابر بوده است.

وی ادامه داد: برخی از تولیدات نیز همانند یخچال ،فریزر یا تلویزیونهای ال ای دی تکنولوژی و مواد اولیه وارداتی دارند که ارز بری بالایی داشته اند و ممکن است این کالاها در شرایط بالا بودن نرخ ارز وارد شده باشند .

رییس اتحادیه تولید کنندگان لوازم خانگی بیان کرد: مس ،فوم ،آلومینیوم و بسیاری از مواد اولیه تولید لوازم خانگی در کشور به واردات وابسته اند و باید اذعان داشت نوسان های نرخ ارز بر آن موثرند .

طحان پور بیان کرد: گردش مالی در بازار لوازم خانگی بسیار کاهش یافته و بسیاری از کارخانجات لوازم خانگی که در ماههای گذشته خواستار افزایش قیمت بودند حاضر به ارایه چند درصد تخفیف هستند تا بتوانند گردش مالی را دراین بازار ایجاد کرد.

رییس اتحادیه لوازم خانگی عنوان کرد: سیستم غلطی که حاکم بر صنعت کشور است عدم جذب سرمایه گذارخارجی در کارخانجات داخلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار