دختر متهم به سرقت از پدر در نیشابور دستگیر شد

خبرگزاری پانا : دختر ی که از اعتماد پدر سوء استفاده و به حساب اینترنتی اش دستبرد زده بود توسط پلیس فتای شهرستان نیشابور شناسایی و دستگیر شد.

کد مطلب: ۲۱۰۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در تشریح جزئیات این خبر گفت:در پی شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز مبالغی از حساب بانکی وی به صورت اینترنتی،موضوع به صورت ویژه در دستور کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ سید حسن حسینی افزود: فرد مالباخته در تحقیقات پلیس عنوان داشت در بررسی حساب بانکی خود متوجه کسر مبالغی بدون اطلاع خود شده و وقتی به بانک مراجعه کرده متوجه شده است که فرد یا افراد ناشناسی از حساب بانکی وی به صورت اینترنتی برداشت کردند.

در این زمینه کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه و تخصصی در فضای سایبری و جمع اوری ادله های دیجیتالی دریافتند که این برداشت ها طی چند مرحله انجام شده است که با مشخص شدن هویت اصلی سارق معلوم شد که این فرد دختر16ساله مالباخته است و هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به جرم خود اعتراف و عنوان کرد که با سوء استفاده از اعتماد پدرش که اطلاعات حساب بانکیش را در اختیار او قرداده بود اقدام به برداشت غیرمجاز از وجوه نقد به صئرت اینترنتی کرده است.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: داشتن کارت عابر بانک به همراه رمز اول کافی است تا با ایجاد رمز دوم،بدون نیاز به کارت عابر و فقط با داشتن (شماره کارت،رمز دوم و تاریخ انقضاء و cw2 کارت)به صورت اینترنتی اقدام به خرید کرد،بنابراین شهروندان گرامی ضمن نگه داری کارت عابر بانک در محلی امن از دادن رمز اول به همراه کارت عابر به افراد حتی معتمدین و بستگان خودداری کرده و فرصت سوء استفاده و برداشت غیر مجاز را برای سود جویان در فضای مجازی فراهم نکنند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار