کارخانه کشتی سازی شهدای هفتم آذر در انزلی شروع به فعالیت کرد

خبرگزاری پانا:کارخانه کشتی سازی شهدای هفتم آذر برای نخستین بار در شمال کشور در محدوده حسن رود انزلی تاسیس و از روز شنبه رسما شروع به فعالیت کرد .

کد مطلب: ۲۰۱۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیرعامل سرویس های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) در مراسم آغاز به کار رسمی این کارخانه گفت : با توجه به کمبود شدید فضای مورد نیاز جهت تعمیرات زیرآبی و نوسازی انواع کشتی ها در ساحل دریای خزر، در سال مدیریت جهادی اقدام به راه اندازی این کارخانه کردیم.

محسن بهزادفر اظهار کرد : برای ساخت این کارخانه بیش از یکصدمیلیارد ریال سرمایه گذاری شده و از توان استادکاران و پیمانکاران مجرب در زمینه این صنعت استفاده شده است .

وی خاطرنشان کرد: این اقدام با حمایت های امیر فرماندهی نیروی دریایی و همکاری سازمان بنادر و دریانودی به وی‍‍‍‍ژه همفکری دکتر حق شناس ، حضور ارزشمند موسسه رده بندی ایرانیان و کمک های بی دریغ ریاست سازمان صنایع دریایی و وزارت دفاع به منظور رفع کمبودهای موجود در این بخش شروع به کار کرده است .

وی افزود : با راه اندازی این مجموعه صرف نظر از رفع کمبودهای یاد شده عملا بیش از یکصد نفر به طور مستقیم و حداقل 400 نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد .

بهزادفر خاطرنشان کرد : این کشتی سازی آمادگی دارد در زمینه نوسازی انواع کشتی ها و بازسازی و تعمیرات زیرابی به دریانوردان و مالکان کشتی ها خدمات رسانی کند.

وی با اشاره به وجود تنها یک مجموعه تعمیرات کشتی در کل 900 کیلومتر ساحل خزر در ایران گفت: این کارخانه به تنهایی پاسخگوی نیاز نبود.

وی خاطرنشان کرد : ایجاد کارخانه کشتی سازی و تعمیرات کشتی علاوه بر افزایش ایمنی کشتی های ایرانی در دریای خزر، موجب صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور و اشتغالزایی در گیلان خواهد شد.

به گفته بهزادفر؛ این کارخانه در حال حاضر آمادگی پذیرش چهار فروند کشتی را دارد و زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه کار نیز موجود است .

وی با تاکید بر اهمیت صنایع دریایی ادامه داد: بانکها و بخش خصوصی باید جامعه دریانوردی را حمایت و کمک کنند تا این صنعت مهم جا بیفتد .

وی اظهار کرد : کارخانه کشتی سازی شهدای هفتم آذر انزلی توان ساخت کشتی های باری، تفریحی و حتی فایبر گلاس را در ابعاد مختلف دارد .

وی با اشاره به انجام عملیات خروج از دریا و تعمیر (داکینگ) کشتی وفا 2 افزود: این کشتی بزرگترین کشتی است که در سواحل ایران و با روش بالشتک بیرون از آب در شرایط نامساعد و موج های خروشان خزر داکینگ شده است .

به گفته بهزادفر؛ این کشتی 90 متری با عرض 13 متر و آبخور چهار و دو دهم متر با 42 سال سن، تحت پرچم ایران قابلیت حمل سه هزار تن بار را دارد و از سالها پیش تحت پرچم ایران در حال فعالیت در زمینه حمل و نقل کالاهای عمومی است .

مدیرعامل سرویس های حمل و نقل نیروی دریایی (نداجا) در خاتمه ابراز امیدواری کرد این کارخانه با مساعدت همه دستگاه های ذیربط ، مراحل تکمیل و توسعه خود را همزمان با ارایه خدمات به متقاضیان سپری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار