آغاز فعالیت کشتی تحقیقاتی گیلان پس از 8سال توقف

انزلی ( پانا) - کشتی تحقیقاتی گیلان وابسته به مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور پس از هشت سال توقف، مجدداً راه اندازی و فعالیت خود را از سر گرفت.

کد مطلب: ۹۸۷۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت کشتی تحقیقاتی گیلان پس از 8سال توقف

به گزارش خبرنگار پانا، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز فعالیت دوباره کشتی تحقیقاتی گیلان با اشاره به اینکه تحقیقات در همه حوزه‌ها به ویژه شیلات از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: کشتی تحقیقاتی گیلان قابلیت‌های بسیاری درباره تحقیقات دریایی و شیلاتی به ویژه در دریای خزر دارد.

کیمیا تنهایی افزود: راه اندازی کشتی تحقیقاتی شیلات به دست توانمند متخصصان ایرانی حکایت از توانایی نیروی انسانی ماهر ایران اسلامی دارد.

وی تاکید کرد: راه اندازی مجدد یک کشتی ۵۰ ساله با بهره گیری از تکنولوژی روز و کاربری بسیار مهم در دریاها کار بزرگی است که باید از همه دست اندر کاران آن تشکر کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان با بیان اینکه تحقیقات پایه و اساس توسعه بوده و با توجه به اینکه انجام تحقیقات همواره هزینه بردار است، ادامه داد: همه مسئولان مرتبط استان در این راستا حمایت‌های لازم مالی را از این دست پروژه‌ها داشته باشند.

تنهایی همچنین اظهار کرد: از سوی استانداری نیز در این خصوص پیگیری‌های لازم به عمل خواهد آمد.

پس از هشت سال کشتی تحقیقات شیلات شمال کشور با عنوان کشتی گیلان مجدداً راه اندازی و به چرخه تحقیقاتی شیلات برگشت. این کشتی ساخت ۱۹۷۱ به طول ۵۴ متر و آبخور حدود چهار متر با قدرت موتور هزار اسب بخار مجهز به سیستم ناوبری و مخابراتی روز، وینچ های نمونه برداری تا اعماق هزار متر، تورترال پلاژیک و کف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار