مدیرعامل فرابورس :

تأمین مالی بنگاه‌ها برای رشد بخش واقعی اقتصاد

خبرگزاری پانا : مدیر عامل شرکت فرابورس ایران با تاکید بر تأمین مالی بنگاه‌های کسب و کار به منظور رشد بخش واقعی اقتصاد اظهار امیدواری کرد در سال جدید نیز بازار سرمایه به رشد فعالیت‌های نوآورانه فرابورس ایران در بخش مالی کشور ادامه دهد.

کد مطلب: ۲۰۱۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، امیر هامونی گفت : بازارهای مالی در 1392، سالی فراموش ناشدنی برای فرابورس ایران بود و توانستیم با همت، خلاقیت و تلاش بی‌دریغ مدیران ارشد بازار سرمایه کشور و همکاران ، شرایطی را فراهم آوریم تا با ورود سرمایه‌‌های بیشتر بر پیکره این بازار، امید به آینده و دورنمایی درخشان برای فعالان این عرصه ترسیم شود.

وی تاکید کرد : آنچه در جایگاه بنیادین فعالیت فرابورس ایران قرار می‌گیرد، تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی به منظور رشد بخش واقعی اقتصاد است و این مجموعه علاوه بر تلاش برای هدایت نقدینگی غیرمولد به شریان‌های تولید داخلی، همواره درصدد بهبود رفتار اقتصادی جامعه و ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری عمومی است.

هامونی گفت : فرابورس ایران در سالی که گذشت، تنوع‌بخشی به ابزارهای مالی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داد که می‌توان راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) و همچنین تدوین رویه‌ها و بستر مقرراتی و نرم‌افزاری بازار دارایی فکری به‌عنوان حلقه‌ای برای پیوند علم و دانش با صنعت را از مهمترین دستاوردهای این شرکت نام برد.

وی ادامه داد: در سال جدید نیز بازار سرمایه شاهد تداوم فعالیت‌های نوآورانه فرابورس ایران در بخش مالی کشور خواهد بود و این مجموعه تلاش خواهد کرد در مسیر پیاده‌سازی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در ابعاد مختلف بازار سرمایه چون توسعه رقابت‌پذیری، شفافیت اطلاعاتی، تجاری‌سازی طرح‌های دانش‌بنیان و سیاست‌گذاری برای بهبود فضای کسب و کار گام بردارد.

هامونی در پیامی به مناسبت سال جدید افزود : این رکن مهم بازار سرمایه همچنین تلاش خواهد کرد در چارچوب رسالت و اهداف خود به توسعه هرچه بیشتر بازارها و ابزارهای مالی اقدام کند و با راه‌اندازی صندوق‌های پروژه، راه‌اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان، مشارکت در راه‌اندازی بازار معاملات ثانویه اسناد خزانه اسلامی، تسهیل تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط مقیاس و اجرا و راه‌اندازی بازار دارایی فکری، امکان عرضه ابزارهای جدید مالی را در بازار سرمایه کشور فراهم آورد. هامونی ابراز امیدواری کرده است سال نو همراه با انگیزه‌ای دو چندان برای ارکان بازار سرمایه در جهت دستیابی به اهداف متعالی اقتصاد مقاومتی باشد و برگ دیگری از کتاب عقلانیت ، تجربه و پیشرفت برای جامعه ایرانی ورق بخورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار