بازدید سفیر ایران در آذربایجان از مجموعه آستان قدس رضوی

خبرگزاری پانا: سفیر ایران در جمهوری آذربایجان به همراه هیئت آذربایجانی، پس از زیارت مرقد مطهر حضرت رضا(ع)، با فعالیت‌ها و دستاوردهای مجموعه آستان قدس رضوی آشنا شدند.

کد مطلب: ۲۰۰۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی آستان قدس، محسن پاک آیین، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی گفت: این آستان مقدس در خدمت رسانی به خیل عظیم زائران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) موفق عمل کرده و با خدمت خالصانه خود رضایت الهی و مردم را نیز فراهم کرده است.

وی گفت: سفر به ایران فرصتی فراهم آورد تا علاوه بر انجام وظایف و ارسال پیام رئیس جمهوری آذربایجان به مقامات ایران اسلامی، توفیقی حاصل شد تا به همراه «کمال الدین حیدراف» وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان به مشهد مقدس نیز سفر کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان با اشاره به این که مردم آذربایجان معتقد و عاشق اهل بیت(ع) هستند، بیان داشت: سالانه تعداد کثیری از مردم این کشور برای زیارت مرقد نورانی امام رضا(ع) به مشهد سفر می کنند و آستان قدس رضوی نیز برنامه های متنوعی برای آنان دارد.

وی توضیح داد: این سفر، سرشار از برکات معنوی برای ما و هیئت همراه بود و توفیقی حاصل شد تا علاوه بر زیارت، در خوان پر برکت حضرت رضا(ع) نیز میهمان این امام همام باشیم.

پاک آیین عملکرد این آستان را بسیار ثمربخش ارزیابی کرد و ادامه داد: تشرف به حرم مقدس رضوی، آرزو و افتخاری برای تمام شیعیان جهان است و این سفر را برای خود و هیئت همراه سفری خاطره انگیز ذکر کرد.

وی گفت: عملکرد آستان قدس رضوی در همه زمینه‌ها بسیار گسترده و در خور شأن زائران و مجاوران است و مدیریت خوب این نهاد مقدس فواید ارزشمندی زیادی را برای همگان فراهم آورده است.

سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان تصریح كرد: مجموعه آستان قدس رضوی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با درایت آیت‌الله واعظ طبسی و با برنامه‌ریزی‌های دقیق، توانسته به توفیقات فراوانی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، آموزشی و خدماتی نایل شود.

شایان ذکر است در این بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان به همراه هیئتی بلندپایه متشکل از وزیر حوادث غیر مترقبه و معاونانش و ر ییس گمرك این کشور پس از زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) با مجموعه عملکرد آستان قدس رضوی در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌ها آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار