‌تجار ایرانی نوسانات نرخ ارز را به فرصت تبدیل کردند

اردبیل (پانا) - سفیر ایران در آذربایجان گفت: تجار و بازرگانان ایرانی توانستند نوسانات نرخ ارز را به فرصت تبدیل کرده و سبب افزایش تبادلات تجاری شده‌اند.

کد مطلب: ۸۹۸۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
‌تجار ایرانی نوسانات نرخ ارز را به فرصت تبدیل کردند

جواد جهانگیرزاده در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی حوزه راهداری استان اردبیل اظهار داشت: ما شاهد 73 درصد رشد تبادلات اقتصادی در مقایسه با سال گذشته هستیم و به ویژه تبادلات به کشورهای حوزه CIS با افزایش همراه شده و می توان سطح تبادلات را حتی تا 10 برابر رقم فعلی افزایش داد .

او با تاکید بر ضرورت رونق حجم مبادلات مرزی گفت: لازم است تبادلات با کشور مرزی آذربایجان در حوزه برق، گاز و نفت را نیز افزایش داد و سطح مبادلات رسمی را رونق بخشید .

سفیر ایران در آذربایجان تصریح کرد: ایران به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه شناخته می‌شود و لازم است به ابعاد مختلف توسعه برون مرزی توجه شده و حتی مقوله رفتار و منش در روابط مورد توجه قرار گیرد .

جهانگیرزاده با اشاره به اینکه اقدامات مطلوبی برای توسعه روابط ایران و آذربایجان انجام شده است، بیان کرد: از جمله از 4 گمرک مرتبط با آذربایجان، 3 مورد 24 ساعته شده که یک مورد گمرک بیله‌سوار است و اردبیل می‌تواند نقش موثری در توسعه روابط با جمهوری آذربایجان ایفا کند .

او با اشاره به برنامه‌ریزی رونق گردشگری سلامت گفت: زیرساخت‌هایی از جمله خط ریلی اردبیل- پارس‌آباد اثرات مطلوبی در توسعه روابط مرزی و گردشگری خارجی به دنبال خواهد داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار