رئیس امور اراضی کشور تاکید کرد :

خودداری مردم از خرید و فروش زمین های زراعی و منابع طبیعی

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان امور اراضی کشور از مردم خواست از خرید اراضی کشاورزی منابع طبیعی و اراضی خارج از محدوده روستاها خودداری کنند.

کد مطلب: ۱۹۹۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، قباد افشار ، با اشاره به اینکه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ، حریم روستاها و منابع طبیعی ممنوع است ، گفت: به تازگی پیامک هایی در سطح وسیع برای مردم در تلفن همراه مبنی بر خرید و فروش زمین ارسال می شود و عده ای با سوء استفاده ، اراضی کشاورزی و منابع طبیعی را به فروش می گذارند.
وی افزود: بر اساس قانون حفظ اراضی ، هر گونه تغییر کاربری و خرد کردن اراضی کشاورزی و منابع طبیعی ممنوع است و برای موارد تخلف حکم قلع و قمع صادر می شود.
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در تعطیلات عید نوروز، فرصت طلبان برای ساخت و ساز و فروش اراضی کشاورزی و طبیعی اقدام می کنند و مردم باید هشیار باشند که اینگونه اراضی را خریداری نکنند.
افشار افزود : با هماهنگی قوه قضاییه ، وزارت دادگستری و وزارت کشور به بخشداری ها و فرمانداری های سراسر کشور ابلاغ شده است که ساخت وساز و فروش اراضی زراعی و طبیعی ممنوع است.
وی گفت : سازمان امور اراضی در تعطیلات عید نوروز گشت های ویژه ای برای حفظ منابع طبیعی و اراضی کشاورزی ایجاد کرده است تا با نظارت مستمر در عرصه های طبیعی از فروش و ساخت و ساز جلوگیری کنند.
رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: گشت های ویژه حفظ منابع طبیعی در 9 استان تهران ، البرز، قزوین ، مازندران ، گلستان ، گیلان ، اصفهان ، فارس و قم در ایام نوروز فعال است.
افشار با بیان اینکه فقط 10 درصد اراضی کشور کشاورزی است ،گفت: با تخریب هر هکتار از اراضی کشاورزی امنیت غذایی 20 نفر به خطر می افتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار