تولید روزانه 12 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4

خبرگزاری پانا: معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در آیین بهره برداری رسمی از طرح واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز(واحد13) پالایشگاه امام خمینی شازند، گفت: تولید روزانه بیش از12میلیون لیتر نفت گاز یورو4 دراین پالایشگاه، عیدی صنعت نفت به ملت ایران است.

کد مطلب: ۱۹۸۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شانا، عباس کاظمی درجمع کارکنان پالایشگاه امام خمینی شازند، افزود: با افتتاح این طرح، روزانه 50 تن گوگرد همراه نفت گاز یورو4 (گازوئیل) تولیدی دراین پالایشگاه به جای ورود به محیط زیست،به صورت جامد روانه بازارهای هدف می شود.
وی تصریح کرد: گوگرد تولیدی حاصل از فرآیند طرح تولید نفت گاز در پالایشگاه امام خمینی شازند،از10هزار قسمت درمیلیون (پی پی ام) به 30 قسمت در میلیون کاهش یافته است که از شاخصهای مهم این طرح به شمار می آید.
به گفته وی 35 درصد از محصولات پالایشگاه امام خمینی شازند را نفت گاز یورو 4 با گوگرد 30 قسمت در میلیون تشکیل می دهد که نقش مهمی درسالم سازی محیط زیست دارد.
کاظمی همچنین گفت: مجموعه فعالیتهای انجام شده برای بهره برداری از طرح واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز در این پالایشگاه به کاهش چشمگیر مازوت نیز انجامیده است.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: با احتساب تولید روزانه 11 میلیون لیتر نفت گاز یورو 4 تولیدی در پالایشگاه شهید تند گویان تهران،مجموع تولید این فرآورده با ارزش، به بیش از 23 میلیون لیتر در روز افزایش یافت.
وی پالایشگاه امام خمینی شازند را یکی از پیشرفته ترین پالایشگاههای ایران و جهان خواند و گفت: 42 درصد از محصولات این پالایشگاه را بنزین تشکیل می دهد در حالی که متوسط تولید بنزین در پالایشگاههای کشور 20 درصد است.
کاظمی با بیان این که بسیاری از شاخصهای بنزین تولیدی در پالایشگاه امام خمینی شازند، بالاتر از بنزین با استاندارد یورو 4 اروپاست،از پیگیری وزارت نفت برای ثبت جهانی این فرآورده با نشان ایرانی خبر داد.
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران همچنین بر فراگیری تولید و توزیع نفت گاز با استاندارد یورو 4 در کلانشهرها و بیش از 50 شهر پر جمعیت کشور تاکید کرد.
وی بر گسترش عرضه بنزین پاک نیز تاکید و تصریح کرد: این فرآورده هم اکنون در کلانشهرهای اراک، کرج و تهران توزیع می شود و امیدواریم با بهره برداری از واحدهای بنزین سازی پالایشگاههای اصفهان و بندرعباس، این فراورده در دیگر کلانشهرهای کشور هم عرضه شود.
به گفته وی طرحهای بنزین سازی این پالایشگاهها سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار