مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

تولید و توزیع گازوئیل یورو ۴ کشور ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از افزایش ۱۰۰ درصدی تولید و توزیع نفت‌گاز یورو ۴ کشور تا پایان سال ۹۷ خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۰۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
تولید و توزیع گازوئیل یورو ۴ کشور ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش وزارت نفت، علیرضا صادق‌آبادی اعلام کرد: هم اکنون به‌طور میانگین روزانه ۲۹ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ در کشور تولید می‌شود که با راه‌اندازی واحد هیدروتریتور نفتای پالایشگاه بندرعباس، به‌زودی به‌طور میانگین روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ در این پالایشگاه تولید خواهد شد.

وی افزود: با راه‌اندازی این واحد، گوگرد گازوئیل تولیدی در پالایشگاه بندرعباس از ۳۵۰ پی‌پی‌ام به حدود ۵۰ پی‌پی‌ام خواهد رسید.

صادق‌آبادی تاکید کرد: واحد ایزومرسازی این پالایشگاه نیز به‌زودی وارد مدار می‌شود که با راه‌اندازی آن ۱۲ میلیون لیتر بنزین روزانه تولیدی این پالایشگاه به یورو ۴ تبدیل خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش همچنین با اعلام خبر تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال گفت: با احتساب گازوئیل تولیدی در این ۲ پالایشگاه تا پایان امسال شاهد رشد ۱۰۰ درصدی در تولید و توزیع گازوئیل یورو ۴ در کشور خواهیم بود که جهش قابل توجهی است.

افزایش تولید و عرضه گازوئیل با استاندارد یورو ۴ اتحادیه اروپا یکی از برنامه‌های اولویت‌دار صنعت پالایش نفت ایران است.

افزایش خیره‌کننده کیفیت فرآورده‌های نفتی تولیدی در پالایشگاه‌های کشور با راه‌اندازی و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای و ارتقای کیفیت پالایشگاهی در کشور، افزون بر آثار زیست‌محیطی و توزیع فرآورده پاک در کشور، سبب جذب مشتریان بازارهای خارجی و فراهم شدن زمینه صادرات فرآورده و ایجاد ارزش افزوده در کشور خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار