عضو شورای شهر تهران به پانا خبر داد؛

راه‌اندازی اتوبوس و موتورسیکلت‌های برقی در پایتخت/ کمبود 4 هزار دستگاه اتوبوس در شهر تهران

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به راه اندازی اتوبوس ها و موتورسیکلت های برقی در تهران گفت: در برنامه پنج ساله دوم، جایگزین تاکسی ها، موتورها و اتوبوس ها با معادل برقی آن تصویب شده است.

کد مطلب: ۱۹۴۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص راه اندازی اتوبوس های برقی در شهر تهران اظهار داشت: راه اندازی اتوبوس های برقی تصویب شده است تا خودرو و موتورسیکلت های برقی یا در داخل کشور ساخته شود که البته ساخت آن در داخل قیمتش بالاست و یا اینکه از کشورهایی که دارای این فناوری هستند، وارد شود.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه اجرای طرح راه اندازی اتوبوس و موتورسیکلت های برقی نیاز به اعتبار لازم دارد، ادامه داد: اجرای این برنامه با منابعی که در حال حاضر داریم، کار را مشکل تر می کند چرا که عملیاتی شدن آن نیاز به اعتباری دارد که باید در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: البته بر اساس اعلام شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، هم اکنون 6 هزار و 600 دستگاه اتوبوس در تهران وجود دارد که طبق پیش بینی های شده، پایتخت در گام اول نیاز به ۴ هزار دستگاه اتوبوس دارد.
عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شواری شهر اهتمام جدی نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو در پایتخت دارد، خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر توسعه شبکه حمل و نقل مترو، در وهله دوم شبکه اتوبوسرانی بسیار اهمیت دارد به طوری که جزو اولویت‌ های برنامه 5 ساله نیز به شمار می رود.
وی اضافه کرد: برای دستیابی به حمل و نقل پاک، راه اندازی اتوبوس های برقی در دستور کار قرار دارد تا در مناطقی که پرجمعیت است و در واقع مراکز آلوده تهران به شمار می رود، ایجاد شود.
به گزارش پانا، پیش از این نیز در ماه های گذشته تفاهم نامه ای میان کشور ایران و چین منعقد شد که بر اساس آن قرار شد تا انتقال تکنولوژی ساخت موتورسیکلت برقی در داخل کشور آغاز شود، تا در یک چشم انداز 5 ساله 50 درصد موتورسیکلت های کشور برقی شوند.
در حوزه ماموریتی حمل و نقل نیز پیش ‌بینی شده شهرداری تهران با هزینه 40 میلیارد تومانی سهم حمل و نقل با موتورسیکلت را کاهش دهد و موتورسیکلت ‌های برقی را جایگزین موتورسیکلت ‌های بنزینی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار