مدیر عامل بانک ملت تاکید کرد:

لزوم تعامل بازار پول و سرمایه برای تامین مالی بنگاه ها

خبرگزاری پانا: مدیر عامل بانک ملت از تعامل دو بازار پول و سرمایه برای تامین مالی بنگاه ها و طرح های مهم اقتصادی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۹۴۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد رضا ساروخانی در افتتاحیه ششمین همایش توسعه نظام تامین مالی که به همت بانک ملت و شرکت تامین سرمایه این بانک و با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده است، افزود: دولت فرصت مناسبی را در بازار سرمایه و هم در بازار پول ایجاد کرده است تا برای پروژه ها و بنگاه های اقتصادی تامین مالی صورت گیرد و در این زمینه بازار پول و سرمایه به تعامل و نقاط مشترک خوبی دست پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی ضرورت تامین مالی برای طرح های بزرگ و حیاتی کشور را دوچندان کرده است،گفت: توسعه نظام مالی کشور در کنار ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی تحقق هر چه سریع تر برنامه ریزی های کلان اقتصادی را در پی دارد و در این بستر ایجاده شده نباید فرصت به وجود آمده برای تامین مالی را از دست داد.
رئیس همایش توسعه نظام تامین مالی افزود: همایش در سال های اخیر تأثیر بسزایی در در تبادل اطلاعات و هم اندیشی صاحبنظران حوزه پول و سرمایه داشته است.
یکی از شاخص های مورد استفاده در رتبه بندی کشورها از لحاظ رقابت پذیری جهانی توسعه مالی یا Financial Development است.
ساروخانی گفت : ایران از لحاظ توسعه بازار مالی در میان 148 کشور رتبه 130 را دارد و بدون شک برگزاری چنین هم اندیشی هایی به شناخت وضع موجود و ارائه راهکارهای لازم جهت ارتقای این رتبه کمک خواهد کرد.
ساروخانی با تاکید بر این که استمرار برگزاری این همایش ، زمینه مناسبی برای آشنایی فعالان اقتصادی با نحوه تأمین مالی از طریق بازار پول و سرمایه کشور فراهم کرده است ، ادامه داد: مطرح شدن ایده ها و روش های علمی جدید در حوزه تأمین مالی به ویژه معرفی ابزارها مالی نوین جهت بحث و بررسی و عملیاتی شدن از برکات برگزاری این گردهمایی در سال های اخیر بوده است که البته به طور قطع زمینه هم گرایی و هم افزایی بیشتر میان بازار پول و سرمایه کشور را سرعت خواهد بخشید.
مدیرعامل بانک ملت افزود: توسعه نظام مالی کشور تحقق هر چه بهتر و سریع تر برنامه های کلان کشور را در پی خواهد داشت و بر اساس پیش بینی ها1100میلیارد دلار منابع برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه در کشور مورد نیاز است.
نظام بانکی در تامین منابع مالی کشور به طور متوسط سهم 83 درصدی را در سال های اخیر بر عهده داشته و امید است و با توسعه و تقویت بازار سرمایه، تعادل نسبی در این بخش حاصل شده است و بازار سرمایه با دستیابی به جایگاه واقعی خود در کنار نظام بانکی بیش از پیش محرک توسعه نظام اقتصادی کشور خواهد بود.
وی با بیان اینکه بانک ملت نیز به عنوان یکی از فعالان اثرگذار نظام بانکی شاهد پیشرفت های چشمگیری در عرصه جهاد و حماسه اقتصادی بوده است، گفت: بانک ملت در سال جاری به عنوان پنجمین شرکت برتر ایران از سوی سازمان مدیریت صنعتی معرفی شد و با ارزش بازاری بالغ بر 84 هزار میلیارد ریال در بورس، هم اکنون یکی از شرکت های اثرگذار در بازار سرمایه است.

ساروخانی تاکید کرد :بانک ملت در جهت حرکت قوی تر به سمت بانکداری جامع و تحقق اهداف تامین مالی حوزه انرژی برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه، با توجه به تجارب حوزه بانکداری خود اقدام به راه اندازی صندوق های ارزی انرژی کرده است.
علاوه بر این بانک ملت، سرمایه گذاری در مدیریت بهینه دارایی ها و بدهی های ارزی، توسعه بانکداری الکترونیک و سرمایه گذاری خطرپذیر را در راس برنامه های میان مدت خود قرارداده است.
وی خاطر نشان کرد: در روزهای پایانی بهمن سال جاری نیز شاهد ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری بودیم که تاکیدات قبلی معظم له در خصوص اقتصاد دانش بنیان را به یک سند راهبردی مبدل کرد.
اقتصاد مقاومتی الگویی مکمل در کنار سیاست های کلان اقتصادی محسوب می شود که حرکت در مسیر آن اهداف اقتصادی سند چشم انداز بیست ساله را با سرعت بیشتری محقق خواهد کرد.
مدیر عامل بانک ملت با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در بیست و چهار بند توسط مقام معظم رهبری گفت، در بند نهم این سیاست های کلان، اصلاح و تقویت همه جانبه نظام مالی کشور در جهت تقویت بخش واقعی اقتصاد مد نظر قرار گرفته است، از این رو تأمین مالی جزء لاینفک این سیاست کلان تلقی می شود که نظام بانکی نقشی بی بدیل در تحقق آن خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: بانک ملت نیز همچون گذشته در صدد است با تطبیق فعالیت های خود با نیازهای کشور در جهت
تحقق منویات مقام معظم رهبری گام بردارد. آن چه که در سیاست اقتصاد مقاومتی بسیار تأکید شده، بحث تقویت کار آفرینی و حمایت از محققان و اقتصاد دانش بنیان است.

ساروخانی اظهار داشت : بانک ملت هم در اولین اقدام در اجرای فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری تأسیس و راه اندازی اولین بانک ونچر کشور را در قالب گروه توسعه کارافرینی ملت در دستور کار قرار داده است که امید است با حمایت از نوآوران و محققان دلسوز کشور و با روحیه ای جهادی زمینه تحقق اقتصادی مقاوم ومبتنی بر دانش را فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار