تب بدون علت و طولانی ازنشانه های عفونت ادراری در کودکان است

خبرگزاری پانا: یک فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری اطفال مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت: تب بدون علت و طولانی یکی ازنشانه های عفونت ادراری در کودکان است

کد مطلب: ۱۹۴۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، بهناز فلاک الافلاکی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: تکرر، سوزش، بوی بد، تغییر در رنگ ادرار و درد شکم از نشانه های عفونت ادراری است .

وی یادآورشد: شناخت علایم عفونت های ادراری در کودکان علاوه بر تشخیص زودرس در انجام درمان های به هنگام بسیار تاثیرگذار است .

فلک الافلاکی افزود: بیماری عفونی کلیوی در کودکان شیوع بیشتری دارد و با شناخت و آگاهی لازم می توان از پیشرفت بیشتر آن پیشگیری کرد .

وی اظهار کرد: تشخیص زودرس و پیشگیری از بیماری های کلیه در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای بر خوردار است و نقش بسزایی در کاهش بروز ناهنجاری های این بخش دارد .

این فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری اطفال مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت: بسیاری از مادران باردار، برای بررسی سلامت جنین سونوگرافی انجام می­دهند و معمولا از 20 هفتگی به بعد کلیه­ها به خوبی داخل سونوگرافی دیده می­شود .

وی یادآورشد: انجام آزمایش ادرار، خودداری از مصرف دارو و کنترل فشار خون و وزن در دوران بارداری از راهکارهای تشخیص بیماری کلیه است .

فلک الافلاکی افزود: سطح آگاهی مردم نسبت به بیماری کلیوی کمتر است که برگزاری دوره ها و اطلاع رسانی های گوناگون می تواند شناخت عموم را نسبت به این بیماری خاموش بیش از گذشته افزایش دهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار