افزایش ˝تولید˝ و سرمایه گذاری برنامه راهبردی در رونق فضای اقتصادی

خبرگزاری پانا:با افزایش تولید و سرمایه گذاری شرایط رونق و شکوفایی، با افزایش قدرت خرید، کاهش نرخ تورم و بیکاری فراهم خواهد شد.

کد مطلب: ۱۹۳۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد

باشگاه خبرنگاران نوشت:

حمیدرضا ترقی کارشناس امور بین‌الملل یکی از عوامل مهم در رکود اقتصادی را کاهش قدرت خرید مردم دانست و افزود: ‌رکود در اقتصاد با به وجود آمدن شرایط منفی بروز خواهد کرد.

وی یکی از دلایل رکود اقتصادی را روند بی‌ثباتی در اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد:‌ بی‌ثباتی در شرایط اقتصادی علاوه بر افت فضای کسب و کار می‌تواند بر قدرت ریسک اقتصادی و سرمایه گذاری تأثیر گذار باشد و همچنین منجر بر توقف مبادرات و معاملات اقتصادی شود.

ترقی خاطرنشان کرد: ‌با رکود در اقتصاد ، سرمایه گذاران قادر به سرمایه گذاری در عرصه تولید نخواهد بود و چنانچه در طی مدت زمانی طولانی این پروسه ادامه یابد تبعات منفی در رشد نرخ بیکاری، افزایش فقر و سقوط بازار بورس را بر اقتصاد کشور تحمیل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تمامی عواملی که نقش در رکود اقتصادی دارد می‌تواند شرایط متلاشی شدن در اقتصاد کشور را فراهم کند افزود: دولت‌ها برای مقابله با رکود اقتصادی باید تلاش کنند تا شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که فعالان اقتصادی با دست‌یابی به سود مناسب‌تر بتوانند عامل محرکی برای سرمایه گذاری شرکت‌ها باشند تا اقتصاد را از حالت رکود خارج کرده و به سمت افزایش تولید حرکت دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار