دیدار سفیر اتریش با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش

خبرگزاری پانا: حسن کامران در دیدار سفیر اتریش در تهران، با تأکید بر اهمیت گفتگو و رایزنی‌ میان مجالس دو کشور برای رشد و گسترش مناسبات ایران و اتریش در عرصه‌های مختلف گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی می‌توانند با تقویت وجوه اشتراک میان دو کشور، به تحکیم ارتباطات در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، به‌ویژه روابط پارلمانی کمک کنند.

کد مطلب: ۱۹۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اتریش وجود ظرفیتهای مناسب در دو کشور را بستری مناسب برای همکاریهای دوستانه دوجانبه دانست و افزود: باید با گفتگو‌های منطقی و خردمندانه به برقراری ثبات و آرامش در منطقه در چارچوب منافع مشترک کمک کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی رفتارهای دوگانه برخی کشورهای غربی در قبال موضوعات مختلف را توجیه‌ناپذیر خواند و گفت: موضوعات حقوق بشری و زنان ابزاری در دست برخی کشورهای غربی است که با آن سیاستهای استکباری خود را اعمال ‌کنند.

توماس بوکس باوم سفیر اتریش در تهران نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت وجود مراکز فرهنگی و علمی در وین و تهران برای رشد و گسترش همکاریهای فرهنگی، علمی و سیاسی میان دو کشور گفت: همکاریهای علمی و فرهنگی برای ایجاد شناخت و درک متقابل از دیدگاههای همدیگر در عرصه‌های مختلف مؤثر خواهد بود.

وی گزارشی از آخرین وضع تشکیل گروه دوستی در پارلمان اتریش ارائه کرد و گفتگو‌های شفاف پارلمانی میان دو کشور را خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار