با فراهم شدن شرایط، طرح زوج و فرد خودرو در کرج اجرا می شود

خبرگزاری پانا: فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در صورت فراهم شدن شرایط لازم، طرح زوج و فرد خودروها امسال در کرج اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۹۲۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سردار احمد علی گودرزی گفت: این طرح در اسفند ماه سال گذشته اجرایی شد و رضایت شهروندان را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی سال و با توجه به اینکه حضور شهروندان در مراکز تجاری و اقتصادی بیشتر از روزهای دیگر سال است و نیز به منظور تسهیل در رفت و آمد مردم در صورت حمایت مسئولین، طرح زوج و فرد در استان اجرا می شود.

گودرزی با اشاره به اینکه موضوع اجرای این طرح در اسفند ماه سال جاری با استاندار البرز در میان گذاشته شد، بیان داشت: این طرح در دهه اول اسفند ماه سال جاری و در صورت حمایت و مساعدت ارگانهای دیگر قابل اجرا است.

وی گفت: اجرای طرح زوج و فرد خودرو در کرج کار دشواری است زیرا نیاز به زیرساخت های لازم در حوزه اطلاع رسانی از سوی ادارات دارد و شورای شهر و شهرداری کرج نیز باید شرایط لازم را فراهم کنند تا پلیس بتواند این طرح را به خوبی اجرا کند.

سردار گودرزی افزود: کمبود امکانات از جمله دوربین و نیروی انسانی از جمله مشکلاتی است که در این زمینه باید برای آن ها چاره اندیشی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه 60 درصد ترافیک در استان البرز به خودروهای غیر بومی اختصاص دارد، اظهار داشت: البرز تنها استانی است که نیروهای پلیس حتی در مواقع تعطیلی و ایام پنجشنبه و جمعه فعالیتشان در جهت خدمت رسانی به مردم بیشتر می شود و این به خاطر موقعیت جغرافیایی استان است.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که اکنون کلانشهر کرج با آن دست و پنجه نرم می کند کمبود پارکینگ های طبقاتی است که باید مسوولان شهری در این زمینه تدبیر و چاره جویی کنند.

از آنجایی که معابر کلانشهر کرج ظرفیت لازم جهت تردد وسایل نقلیه موجود و عبوری را نداشته و همه ساله با فرا رسیدن اسفند ماه با مشکل تراکم و ایستایی در ترافیک مواجه می شود به منظور ایجاد تناسب معابر با حجم سفرهای درون شهری و روانسازی ترافیک و همچنین ایجاد بستر لازم جهت سرعت بخشیدن به فوریتهای پزشکی و امدادی و حمل و نقل عمومی طرح زوج و فرد از ابتدا تا پایان اسفند ماه سال گذشته از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح آغاز و تا 20 و 30 دقیقه شب در محدوده مرکزی این کلانشهر به اجرا در آمد که امید است امسال نیز اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار