استاندار سیستان و بلوچستان:

مدیریت صحیح منابع آب، راهکار مقابله با کم آبی است

خبرگزاری پانا: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بحران كم آبی و خشكسالی های اخیر استان لازم است با مدیریت صحیح منابع آب و استفاده بهینه از آّب به كاهش اثرات آن كمك کنیم.

کد مطلب: ۱۹۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حاتم ناروئی در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اظهار داشت: لازمه پیشرفت و توسعه استان تأمین آب است که باید در این خصوص برنامه ریزی و طراحی شود.

وی ضرورت تأمین آب لازم برای سیستان و بلوچستان را صرفه جویی و اصلاح روشهای آبیاری و به کارگیری شیوه های نوین و استفاده از آبیاری تحت فشار عنوان کرد و افزود: باید در کنار این اقدامات برنامه جامعی برای انتقال آب از دریای عمان به سراسر استان تدوین شود تا شاهد تأمین آب مورد نیاز مردم استان در سه بخش شرب، صنعت و کشاورزی باشیم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان خطاب به مدیرعامل شرکت مهندسیفاضلاب کشور و مشاور وزیر نیرو تصریح کرد: پس از اجرای طرح ادغام شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، استان سیستان و بلوچستان باید اولین استان در جهت اجرای این طرح باشد.

وی یکی از نیازهای اساسی استان را تامین آب کشاورزی برشمرد و افزود: افت شدید آبهای زیرزمینی و کمبود بارش در سالهای اخیر باعث شده تا به بخش کشاورزی صدمات زیادی وارد آید بنابراین اجرای طرح های استفاده بهینه از آب ضروری است.

نارویی در ادامه از زحمات بی شائبه و شبانه روزی محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب استان تقدیر و تشکر نمود.

همچنین در ادامه این مراسم سید مهدی ثمره هاشمی، مشاور وزیر و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته برای بهبود وضعیت آب و فاضلاب، اظهار داشت: هدف دولت خدمتگزاری به مردم است، اگرچه علیرغم تلاش های صورت گرفته هنوز در برخی از قسمتها ضعف ها و محرومیت هایی وجود دارد، اما تمام دست اندرکاران نظام برای دستیابی به آرمانهای مقدس نظام می کوشند.

وی با اشاره به میزان بارندگی سالانه کشور افزود: در شرایطی که متوسط بارندگی در کل دنیا 860 میلی متر است، متوسط سالانه بارندگی در کشور ما 250 میلی متر است.

ثمره هاشمی افزود: در بسیاری از مناطق ساحلی کشور ناچار هستیم آب دریا را با شوری 60 یا 70 هزار شیرین و در اختیار مردم قرار دهیم، زیرا حیات همه مردم به آب وابسته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب با بیان اینکه خدمت به مردم در اولویت است اذعان داشت: رفع مشکلات مردم و تامین نیازهای یک جامعه باید در سرلوحه کار مدیران باشد.

همچنین در پایان این مراسم طی حکمی از سوی سید مهدی ثمره هاشمی، مدیرعامل شرکت مهندسی فاضلاب کشور و مشاور وزیر نیرو، ابوالفضل صدراییه بعنوان مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان معرفی و از زحمات کرمی نژاد مدیر عامل اسبق شرکت آب و فاضلاب استان تقدیر و تشکر بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار