بازدید خبرنگاران كشوری از موزه مركزی آستان قدس رضوی

خبرگزاری پانا: جمعی از خبرنگاران كشوری ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی از موزه آستان قدس رضوی بازدید كردند.

کد مطلب: ۱۹۰۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، 30 نفر از گزارشگران و خبرنگاران نشریات و خبرگزاری‌های مختلف، در این تور رسانه‌ای از نزدیك، فعالیت‌های انجام شده و در حال انجام آستان قدس رضوی و موزه مركزی را مشاهده كردند.

یوسفی، خبرنگار «آرمان امروز» در حاشیه این بازدید اظهار کرد: این بازدید به منظور آشنایی اصحاب رسانه یا عملكرد آستان قدس رضوی و موزه انجام شد.

رمزی از خبرگزاری «تسنیم» نیز بازدید از آثار منسوب به ائمه اطهار (ع) از جمله آثار منسوب به حضرت علی(ع)، امام حسن مجتبی (ع)، امام زین العابدین (ع) و حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) را یكی از تاثیرگذارترین قسمت‌های موزه دانست و گفت: قرآن‌های خطی و ذوق و هنری كه در كتابت آن به‌كار رفته، این موزه را به یكی از كم نظیرترین موزه‌ها تبدیل كرده است.

وی گفت: موزه آستان قدس ر ضوی یکی از غنی‌ترین و پرجاذبه‌ترین موزه‌های کشور است و به نمایش گذاشتن اشیای كاربردی در حرم مطهر رضوی از جمله وسایل شستشو، ، روشنایی، قفل‌ها وكلیدها بسیار جذاب و جالب توجه بود.

محمد اكبری از خبرگزاری «ایرنا» با اشاره به این كه سال‌هاست به حرم مطهر مشرف نشده بودم، گفت: كار نیكویی كه آستان قدس رضوی انجام داده است، صیانت و گردآوری كتاب‌های خطی، دستنوشته‌های منتسب به امامان معصوم(ع)، وسایل و نفایسی است كه در هیچ كجای دیگر دیده نشده است و دقت و ظرافت هنرمندان ایرانی برای تولید آثار فاخر و صنایع دستی بی نظیر است.

وی با بیان این كه بازدید از این موزه به سفر ما حال و هوای ویژه‌ای بخشید، افزود: وجود قطعه‌ای از پرده كعبه و ضریح‌های قدیمی در موزه، این مکان را نورانی‌تر كرده بود و احساس آرامش همراه با معنویت را به انسان منتقل می‌كند.

در این تور رسانه ای، خبرنگاران از موزه، مركز همایش‌ها و نمایشگاه های آستان قدس رضوی و موزه مردم شناسی بازدید كردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار