مدیرکل منابع طبیعی فارس در گفتگو با پانا:

زمین خواری در بیشتر نقاط فارس به صفر رسیده است

خبرگزاری پانا: مدیر کل منابع طبیعی فارس گفت: مشکلات زمین خواری و زمین های مورد اختلاف اوقاف و منابع طبیعی عمدتا حل شده است.

کد مطلب: ۱۸۹۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری کانون دانش آموزی پانا، کاظم بردبار در گفتگو اختصاصی با خبرنگار پانا گفت: زمین خواری استان فارس باهمکاری مقامات قضایی در بیشتر مناطق استان به صفر رسیده و در باقی مناطق به عدد و آمار نمی رسد و تصرف جدید به ندرت اتفاق افتاده است.

وی گفت: در صورت مشاهده و گزارش سریع پیگیری شده و توسط مقامات قضایی هم حبس و جریمه و هم باز پس گرفتن زمین را در پی خواهد داشت.
وی افزود: حوزه منابع طبیعی استان خارج از شهر بوده و از 25 کیلومتری شیراز زیر نظر حوزه راه و شهر سازی است.
وی در ادامه گفت: برای 90 درصد از زمین های مورد بحث سند گرفته شده است.
بردبار در خصوص زمین های مورد اختلاف با اوقاف فارس گفت: با توجه به کارگروه مشترک و تفاهم نامه بین دو سازمان 300هکتارباقی مانده این زمین ها هم تعیین تکلیف و سند صادر می شود.
وی گفت: در سال گذشته 100 روستا از روستاهای فارس بنیاد مسکن داشته و تا سال آینده با طرح هادی وضعیت بیشتر روستاها مشخص می شود.
وی در ادامه از برنامه های دردست اقدام منابع طبیعی خبر داد و گفت: در بخش آبخیز داری اگر اعتبار مورد نیاز تامین شود مناطق مناسب شناسایی و سازه ها احداث می شوند و اگر این هدف محقق شود بخش عمده ای از خشکسالی حل خواهد شد.
همچنین افزود: در بخش توسعه جنگل 450 هزار نهال تولید شده است و 300 هزار هکتار از منابع طبیعی در بحث خشکسالی نهال های جدید جایگزین درختان خشک می شود.
خبرنگار: بهار رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار