رفع تصرف بیش از 3 هزار و 800 هکتار اراضی ملی در فارس

شیراز (پانا) - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از رفع تصرف بیش از سه هزار و 800 هکتار از اراضی ملی فارس از دست متصرفان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۱۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
رفع تصرف بیش از 3 هزار و 800 هکتار اراضی ملی در فارس

مهرزاد بوستانی ادامه داد: با همکاری و نظارت دستگاههای قضایی و نیز اقدامات و برخورد‌های بازدارنده و مقتدرانه ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی فارس طی یکسال گذشته تاکنون حکم رفع تصرف از سه هزار و 800 هکتار از اراضی ملی فارس صادر و اراضی آزاد شده به بیت المال بازگردانده شد .

او در خصوص اجرای احکام قطعی صادره از دستگاه قضایی در تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی منابع طبیعی گفت: تعداد آراء دادنامه‌های قضایی صادره در حوزه منابع طبیعی در سال گذشته به میزان 302 رای اخذ شده که از این تعداد 252 رای یعنی بیش از 83 درصد آراء به نفع دولت بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی فارس، ضمن قدردانی از همکاری‌های مستمر دستگاه قضایی و برخورد با متصرفان و سودجویان اراضی ملی اظهار داشت: در همین راستا با توجه به جدیت مراجع قضایی استان در راستای تشدید اقدامات کنترلی و رفع تصرف اراضی ملی از دست‌سودجویان موجب کاهش و به حداقل رسیدن فعالیت سودجویان در تخریب اراضی ملی شده است.

بوستانی در ادامه با بیان اینکه بیشترین حجم پرونده‏‌های حقوقی حوزه منابع طبیعی فارس مربوط به تخریب اراضی ملی است گفت: بیشترین آمار پرونده تخلف در شهرستان ممسنی و کمترین آنها نیز مربوط به شهرستان خرامه بوده است.

او با بیان اینکه همکاری دستگاه‌ها و مراجع قضایی در راستای مبارزه با زمین خواری در سال های اخیر نسبت به سنوات قبل افزایش یافته است تصریح کرد: در حال حاضر اغلب اراضی متصرفی به همت و همکاری دستگاه های مسئول خلع ید و موضوع برخورد با زمین خواران همچنان پرقدرت و با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.

مدیر کل منابع طبیعی با تاکید بر امر مشارکت مردمی و تشکلهای مردم نهاد در راستای حفاظت از حقوق بیت المال و حراست از اراضی ملی، افزود: امیدواریم با تلاش و تعامل متولیان قضایی و همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط در حوزه زمین نیز در راستای جلوگیری از تخریب و تصرفات اراضی ملی قدم های موثری برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار