مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد:

ظرفیت 7500 نفری اماكن اقامتی استان برای استقبال از گردشگران نوروزی

خبرگزاری پانا:مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: این استان در عید نوروز سال 93 ظرفیت پذیرش 7500 گردشگر را در اماكن اقامتی تحت نظارت خود دارد.

کد مطلب: ۱۸۸۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،فرزین حق پرست در نخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان افزود: آذربایجان شرقی به سوی برنامه ریزی سفری خوش برای اقشار متوسط و كم درآمد می رود كه اقامت یكی از مهمترین بخش های این برنامه خواهد بود.

وی خاطرنشان كرد: هم اكنون 29 هتل، 75 مهمانپذیر و شش هتل آپارتمان استان درجه بندی شده و با ظرفیت پذیرش مجموعا 7500 گردشگر به استقبال سال جدید می روند.

حق پرست به سایر تاسیسات گردشگری و خدماتی استان در استقبال از گردشگران نوروزی اشاره كرد و گفت: 155 واحد پذیرایی بین راهی، 205 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، 30 سرویس بهداشتی بین راهی و 20 كمپ گردشگری در سرتاسر استان مشغول به كار هستند.

وی از آمادگی 80 راهنمای گردشگری آموزش دیده با كارت های شناسایی معتبر برای استقرار در مبادی ورودی استان و شهرستان ها و حضور در آثار تاریخی برجسته آذربایجان شرقی در عید نوروز سال 93 خبر داد.

حق پرست برپایی نمایشگاه آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی آذربایجان شرقی در محوطه مسجد كبود و خانه پروین اعتصامی تبریز و سایر شهرستان ها همچون مراغه، مرند، جلفا، اسكو و غیره را از دیگر برنامه های آمادگی برای استقبال از گردشگران نوروزی عنوان كرد.

وی خاطرنشان كرد: بیش از یكصد هزار نسخه ماكت و اقلام و تولیدات فرهنگی مانند نقشه، بروشور و كتابچه های راهنمای گردشگری آذربایجان شرقی تهیه شده كه با شروع سفرهای نوروزی توزیع خواهد شد.

حق پرست بهبود زیر ساخت ها و بهسازی بافت روستاهای تاریخی و هدف گردشگری استان از جمله كندوان و اشتبین را دیگر اقدامات زیر ساختی گردشگری استان خواند كه به كیفی سازی خدمات گردشگری كمك می كنند.

این مقام مسئول ایجاد هماهنگی و نظارت بر وظایف و فعالیت های سایر دستگاه های عضو ستاد تسهیلات سفر و نیز ارتقای سطح زیر ساخت های گردشگری را از جمله سیاست های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان كرد و بر افزایش ارتقای كیفیت سطح زندگی خانوارها با توجه به حوزه گردشگری و كاهش خدمات زیست محیطی تاكید كرد.

حق پرست با بیان اینكه سر خط انتظارات اصلی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر ارائه شده است، از اعضا خواست تا ضمن معرفی نمایندگان تام الاختیار به دبیرخانه ستاد برنامه های پیشنهادی خود را برای بهبود خدمات قابل ارائه به گردشگران نوروزی ارائه كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار